روزنامه صهیونیست: طرح مبادله اسرا با حماس به نتیجه نرسید

روزنامه صهیونیست: طرح مبادله اسرا با حماس به نتیجه نرسید
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 15:20

یک رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که طرح مبادله نظامیان اسیر این رژیم در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه با اسیران فلسطینی به شکست انجامیده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" نوشت که جنبش حماس پیشنهاد با واسطه رژیم اسراییل برای تبادل نظامیان اسیر این رژیم در نزد مقاومت فلسطین در غزه با اسیران فلسطینی را نپذیرفته است و برخی مقامات های بلندپایه رژیم اسرائیل نیز به خاطر انتخابات پارلمانی پیش رو با این پیشنهاد مخالفت کرده اند.

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس پیش از این درباره پرونده تبادل اسرا گفته بود: هرگونه توافق برای تبادل اسیران باید بر اساس شرط هایی که مقاومت تعیین می کند، انجام شود.

وی افزوده بود: مقاومت این توانایی را دارد که در هر توافق جدیدی برای تبادل اسرا، اشغالگران را وادار به پذیرش خواسته های خود کند.

این رهبر ارشد حماس تاکید کرده بود: در هر توافق جدید، تبادل اسیران دارای محکومیت های بلند مدت، بیماران و سالخوردگان در اولویت است.

الزهار همچنین گفته بود: رژیم صهیونیستی از برقراری توافق جدید برای تبادل اسیران طفره می رود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز نوشت: "یارون بلوم" هماهنگ کننده امور نظامیان اسیر و مفقود اسرائیلی که اخیراً از سمت خود استعفا داد، در ماه گذشته میلادی طرح پیشنهادی محرمانه یاد شده را به منظور مبادله اسرا را دنبال کرد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: "بر اساس طرح، حماس جنازه دو تن از نیروهای اسرائیلی یعنی آورون شاؤول و هدار غولدن را تحویل تل آویو می داد و افراهام منغستو و هشام السید دو نظامی دیگر اسرائیلی را آزاد می کرد."

این روزنامه نوشت: حماس این طرح پیشنهادی نپذیرفت. این در حالی است که برخی از مقامات بلندپایه کابینه اسراییل نیز به دلیل نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی که قرار است در اول نوامبر آینده برگزار شود، این طرح را نپذیرفتند.

یدیعوت آحارنوت با بیان اینکه " این طرح محرمانه با میانجیگری مصر و شماری از طرف های دیگر تقریبا یک ماه پیش شکل گرفت"، این ادعا را مطرح کرد که "جنبش حماس برای بهبود بخشیدن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی شهروندان نوار غزه می خواهد پرونده اسرا و مفقودان را حل و فصل و مختومه کند."

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کردند که یارون بلوم هماهنگ کننده امور نظامیان اسیر و مفقود اسرائیلی با هماهنگی یائیر لاپید نخست‌وزیر این رژیم از سمتش استعفا کرد.

روزنامه صهیونیستی معاریو در این باره فاش کرده بود که یارون بلوم به دلیل شکست در بازگرداندن نظامیان اسیر رژیم اسرائیل در نوار غزه، از سمتش استعفا کرده است.

هم اکنون چهار نظامی رژیم صهیونیستی اسیر گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه هستند و تلاش ها برای مبادله آن ها به خاطر خودداری این رژیم از پذیرش شرط های مقاومت بی نتیجه مانده است.

پربیننده ترین خبرها