جزئیات جدید از مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا

جزئیات جدید از مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 09:05

وب سایت عبری زبان «وای نت» برای اولین بار جزئیات یک ابتکار مخفی و سرّی را فاش کرد که تقریباً موفق به تکمیل یک معامله برای مبادله زندانیان شده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، وب سایت عبری وای نت (Ynet) شامگاه سه شنبه گزارش داد که یارون بلوم، هماهنگ کننده امور اسرا و مفقودین رژیم صهیونیستی که استعفای خود را از سمت خود اعلام کرده بود، ماه گذشته در اقدامی محرمانه روند قرارداد مبادله زندانیان با جنبش حماس را تکمیل نموده است.

به گفته این وب سایت، این معامله شامل بازگرداندن اجساد سربازان هادار گلدین و اورون شائول و آزادی آبراهام منگیستو و هشام السید بود.

به نوشته این سایت، بلوم پیشنهادی برای پایان موفقیت آمیز مذاکرات ارائه کرد، اما حماس این پیشنهاد را به طور کامل رد کرد و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات از پذیرفتن این پیشنهاد خودداری کردند.
این گفتگوها با میانجیگری مصر و سایر طرف ها انجام شد، با این فرض که حماس در حال حاضر منافعی در پایان دادن به موضوع زندانیان و مفقودین دارد.

این سایت توضیح داد که مذاکرات کمتر از 6 هفته پیش آغاز شد و چندین طرف در متقاعد کردن حماس شرکت کردند، اما یحیی السنوار، رهبر این جنبش در غزه، بر درخواست خود مبنی بر آزادی صدها اسیر فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی پافشاری کرد که این رژیم آنها را افرادی با «دستان خونی» توصیف و از آزاد کردن آنها خودداری می کند. به گزارش «فلسطین نو»، رژیم صهیونیستی آمادگی تغییر در موضع گیری خود را نداشت.
سایت مذکور اشاره کرد که این تنها یکی از چندین دور مذاکرات و ابتکارات مخفیانه یا بخشی از عملکرد بلوم در طول پنج سال تصدی وی در این سمت بود؛ اما آخرین پیشنهاد ابتکاری وی با ناامیدی بسیار بزرگی مواجه شد و شکست یارون در بازگرداندن نظامیان اسیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه، باعث شد با هماهنگی یائیر لاپید نخست‌وزیر این رژیم استعفا دهد.

شایان ذکر است با توجه به نزدیک شدن پایان قرارداد کاری وی در پایان این ماه، طبق قانون، امکان تمدید مدت زمان تصدی این سمت برای وی را فراهم نیست.

پربیننده ترین خبرها