حمایت آلمان از اغتشاشات در ایران/ برلین در حال بازبینی روابط سیاسی خود با تهران

حمایت آلمان از اغتشاشات در ایران/ برلین در حال بازبینی روابط سیاسی خود با تهران
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 16:05

برلین مدعی شد در حال بررسی احتمال کاهش روابط با تهران است.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، وزارت خارجه آلمان از اِعمال تحریم‌های بیشتر توسط برلین و اتحادیه اروپا بر ضد مقامات ایرانی با ادعای نقض حقوق بشر از سوی آنها خبر داد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد محدودیت صدور روادید برای نماینده‌های دیپلماتیک و سازمان‌های حکومتی ایران اعمال خواهد شد.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، با تکرار ادعا‌هایی مضحک گفت سرکوب اعتراضات ایران نباید بدون عواقب باقی بماند چرا که حقوق بشر موضوعی جهانی است.

بر این اساس، آلمان در حال بازبینی روابط سیاسی خود با ایران است و صدور روادید در سطح ملی برای کادر دیپلماتیک و خدماتی ایران فقط در موارد «کاملاً ضروری» خواهد بود.

به ادعای وزیر خارجه آلمان، وضعیت حقوق بشر در ایران روز به روز بدتر می‌شود.

برلین می‌گوید با شرکای اروپایی خود در چهار حوزه برای اقدامات تنبیهی علیه ایران تمرکز کرده و بسته جدید تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا، که در حال حاضر در حال آماده‌سازی است، اولین قدم خواهد بود و تحریم‌هایی علیه افراد مسئول نقض حقوق بشر اعمال خواهد شد.

همچنین بنا بر گفته یک مقام مطلع در وزارت خارجه آلمان، قرار است محدودیت‌های ملیِ مضاعف برای اعضای سازمان‌های ایرانی در فهرست اتحادیه اروپا اعمال شود، از جمله ثبت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا و حمایت از شورای ویژه حقوق بشر در ژنو در مورد وضعیت ایران به همراه کار بر روی قطعنامه‌ای قوی در مجمع عمومی سازمان ملل با شرکای اروپایی.

این مقام مطلع افزود شیوه‌های گفت‌وگو با ایران که هنوز به‌ روال سابق برقرار است، به شدت کاسته یا تعلیق می‌شود و استفاده از ابزارهای تضمین اقتصادی برای تجارت با ایران و روابط مالی موجود با بانک‌های ایرانی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها