آیا اروپا در حال رویگردانی از اوکراین است؟

آیا اروپا در حال رویگردانی از اوکراین است؟
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 19:29

اروپایی ها که به اوکراین وعده کمک داده بودند، اینک اندک اندک در حال رویگردانی از آن در جنگش علیه روسیه هستند.

العالم ـ نظرکده

محققان امور بین الملل تاکید کردند که اروپایی ها عملا در حال عقب نشینی از جنگ روسیه و اوکراین هستند. زلنسکی از اروپا خواست تا 17 میلیارد دلار به عنوان کمک به کییف ارائه دهد؛ اما اروپا قادر به پرداخت این مبلغ نیست و در حال رویگردانی از اوکراین در زمینه کمک های مادی هست.

ناظران مسائل روسیه تصریح کردند که شهر خرسون از لحاظ راهبردی و نظامی و نیز اقتصادی بسیار شهر مهمی است. این شهر دو گذرگاه مهم تحت کنترل دارد و اگر نیروهای روسیه خواهان آزادسازی اودسا باشند؛ باید از شهر خرسون اقدام کنند.

ناظران خاطرنشان کردند که نبرد خرسون نبردی مهم بویژه برای آمریکایی هاست؛ زیرا می خواهند که قبل از انتخابات ریاست جمهوری این منطقه را تحت کنترل داشته باشند تا بتوانند در عرصه داخلی از آن بهره برداری کنند. از سوی دیگر نیروی دریایی روسیه در حال ساخت ناوگان های جنگی است؛ در واقع خرسون از لحاظ موقعیت و از لحاظ اقتصادی بندر مهمی برای روسیه است. کریمه به سبب سلطه اوکراین بر خرسون به مدت 8 سال از آب محروم مانده بود. امروز پس از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین این آب ها به کریمه بازگردانده شد.

فعالان حزب کارگر انگلیس نیز به نوبه خود به نقل از برخی ناظران جنگ تاکید کردند که موقعیت روسیه در مناطقی که اشغال کرده و یا ضمیمه خاک خود کرده است، ضعیف است.

پربیننده ترین خبرها