خانواده روزنامه نگار مقتول فلسطینی با پاپ فرانسیس دیدار کرد

خانواده روزنامه نگار مقتول فلسطینی با پاپ فرانسیس دیدار کرد
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 22:02

اعضای خانواده شیرین ابوعاقله خواهان اجرای عدالت درباره این روزنامه‌نگار هستند که به دست سربازان صهیونیستی شهید شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، خانواده روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی، شیرین ابوعاقله، که بهار گذشته در کرانه باختری به ضرب گلوله سربازان صهیونیست جان خود را از دست داد، پس از ملاقات کوتاهی با پاپ فرانسیس در جریان سخنرانی روز چهارشنبه وی، بار دیگر خواستار تحقیقات مستقل درباره این اقدام شد.
مقامات فلسطینی، خانواده ابوعاقله و شبکه خبری الجزیره رژیم صهیونیستی را به هدف قرار دادن عمدی و کشتن این روزنامه نگار 51 ساله متهم می کنند. او زمانی که در ماه مه گذشته در کرانه باختری اشغالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، کلاه ایمنی و جلیقه محافظ با کلمه "پرس" بر سر و تن داشت. رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که تیراندازی یکی از سربازانش احتمالاً ابوعاقله را از پای درآورده است، اما به شدت این اتهامات را که یک سرباز عمداً او را هدف قرار داده است، رد می کند.
لینا ابوعاقله - خواهرزاده این روزنامه‌نگار - گفت امیدوار است پاپ بر ایالات متحده و سایر کشورها فشار بیاورد تا به طور مستقل درباره این قتل تحقیق کنند و خانواده او را به عدالت برسانند.
او در این خصوص گفت: «به همین دلیل است که اینجا هستیم تا مطالبه کنیم و از مردم بخواهیم به مبارزه برای عدالت ادامه دهند.»
خواهرزاده و والدین این روزنامه نگار، آنتون و لیزا، با پاپ دست دادند و قصد دارند در مراسمی در رم به یاد شیرین ابوعاقله شرکت کنند. این خانواده اخیراً با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده ملاقات کرده و شکایتی را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرده و به دنبال اجرای عدالت در پرونده قتل او هستند.
مجموعه‌ای از تحقیقات سازمان‌های رسانه‌ای بین‌المللی، از جمله آسوشیتدپرس، نشان می‌دهد که سربازان صهیونیست به احتمال فراوان گلوله مرگبار را شلیک کرده‌اند. ایالات متحده نیز به این نتیجه رسید احتمالاً یک سرباز اسرائیلی او را به اشتباه کشته است، اما توضیح نداد که چگونه به این نتیجه رسیده است.

پربیننده ترین خبرها