امیر عبداللهیان از رشد همکاری های تجاری ایران و بلاروس خبر داد

امیر عبداللهیان از رشد همکاری های تجاری ایران و بلاروس خبر داد
پنج‌شنبه 5 آبان 1401 - 08:25

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس در باره موضوعات مرتبط با روابط دو کشور در حوزه های مختلف رایزنی و تبادل نظر کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در این دیدار که در تهران برگزار شد، همکاری های تجاری و اقتصادی فی‌مابین را دارای رشدی مناسب ارزیابی کرد.

وی طرح‌های مشترک اقتصادی را که در دستورکار روابط دو کشور قرار دارد با اهمیت دانست و توجه جدی به این موضوعات را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تسهیل همکاری‌های کنسولی بین دو کشور برای روان سازی تردد اتباع به ویژه در حوزه فعالان اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت و دانشجویان را برای زمینه سازی ارتقای همکاری ها مهم ارزیابی کرد.

ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار با طرح موضوعات مرتبط با توسعه مناسبات دوجانبه، رویکرد جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را نگاهی نزدیک به یکدیگر دانست .

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس همچنین در خلال این دیدار سند همکاری های وزارت خانه های امور خارجه دو کشور را امضا کردند.

«ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس که به تهران سفر کرده است، چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

پربیننده ترین خبرها