میشل عون: حزب‌الله، لبنان را از وجود «اسرائیل» آزاد کرد

میشل عون: حزب‌الله، لبنان را از وجود «اسرائیل» آزاد کرد
جمعه 6 آبان 1401 - 13:27

رئیس جمهوری لبنان گفت زمانی که همه، اشغال سرزمین ما را دیدند و سکوت کردند، این، حزب الله بود که جنگید و میهن‌ ما را از لوث «اسرائیل» آزاد کرد.

العالم - لبنان

به گزارش سایت النشره، میشل عون رئیس جمهوری لبنان به روابط با جنبش حزب‌الله پرداخت و افزود: حزب‌الله در سکوت با ما همبستگی می‌کند. حزب‌الله تروریست نیست. زمانی که من در آلمان بودم، گفته می‌شد حزب‌الله تروریست است، من از آنها پرسیدم: حزب‌الله کجا تروریست بوده است؟ حزب‌الله اقدام تروریستی انجام نداده است و زمانی که همه، اشغال سرزمین ما را دیدند و سکوت کردند، این، حزب الله بود که جنگید و میهن‌ ما را از لوث اسرائیل آزاد کرد.

وی همچنین به موضوع دولت پرداخت و اظهار داشت: دولت فعلی از رای اعتماد برخوردار نیست و نمی‌تواند حکومت کند و من در آستانه امضای فرمان پذیرش استعفای آن هستم.

وی گفت: میقاتی تمایلی به تشکیل دولت ندارد. باید در معیارهای تشکیل دولت یکسانی و برابری وجود داشته باشد و من تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ام به میقاتی فرصت خواهم داد.

عون در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نیز تاکید کرد: ما در توافق ترسیم مرزها به بیشتر از حق‌مان دست یافتیم و امید تازه‌ای به لبنانی‌ها دادیم. این مرزبندی امکان استخراج گاز و نفت را فراهم می کند که ابزاری برای بیرون آوردن لبنان از چاله است و این هدیه من به لبنانی‌ها قبل از رفتنم از کاخ ریاست جمهوری است. مرزها را مشخص کردیم تا وارد جنگ نشویم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها