جنبش نجباء: نخست‌وزیر جدید عراق باید اخراج اشغالگران را وظیفه خود بداند

جنبش نجباء: نخست‌وزیر جدید عراق باید اخراج اشغالگران را وظیفه خود بداند
شنبه 7 آبان 1401 - 19:22

دبیرکل جنبش نجبای عراق در پیامی به نخست‌وزیر جدید این کشور ابراز امیدواری کرد که دولتمردان عراقی مطالبه اخراج اشغالگران از سراسر خاک این کشور را محقق سازند.

العالم - عراق

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی به «محمد السودانی» نخست‌وزیر جدید عراق خواستار مبارزه با فساد مالی و همچنین اخراج نظامیان خارجی در عراق شد.

او ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید عراق، نوشت: «مقاومت اسلامی از گذشته تا کنون، از هور گرفته تا روستاها و شهرها، در کنار ملت عراق ایستاده و شریک مشکلات و مطالبات آنان بوده است. رزمندگان مؤمن مقاومت در راه خدا کفن به تن کرده و برای تحقق اهداف مقدس، از بین بردن ستم و اجرای عدالت، حاکمیت و زندگی شرافتمندانه، جان خود را کف دست گرفته و با اشغالگران در حال مبارزه هستند».

الکرم الکعبی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید عراق بتواند در حوزه خدمت رسانی و از بین بردن فقر و مشکلات مردم عراق موفق باشد.

او در این باره افزود: دلیل این مشکلات بی‌سابقه‌، از یک‌سو تسلط اشغالگران بر مقدرات اقتصادی و از سوی دیگر، چپاول سرمایه‌های کشور توسط فاسدان است که بحران برق، کشاورزی، آموزش، بهداشت و بیکاری جوانان را شامل می‌شود».

دبیرکل نُجَباء تأکید کرد که این گروه مقاومت بر عملکرد دولت نظارت خواهد کرد و همچنان به مقاومت در برابر اشغالگران تا آزادی کامل عراق ادامه خواهد داد.

او در این باره اضافه کرد: «از دولت می‌خواهیم که در راستای تحقق حاکمیت ملی، اخراج اشغالگران را وظیفه خود بداند و آن‌ها را از شمال تا جنوب کشور بیرون رانده و مانع تجاوز هواپیماهای آمریکا، اسرائیل و ترکیه به حریم هوایی عراق شود».

محمد شیاع السودانی مأمور تشکیل کابینه عراق بعد از ظهر دیروز (جمعه) به طور رسمی نخست وزیری را از مصطفی الکاظمی تحویل گرفت و به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق منصوب شد.

نمایندگان پارلمان عراق شامگاه گذشته در جلسه‌‌ای با اکثریت قاطع به وزرای کابینه السودانی و برنامه‌های دولت او رأی اعتماد دادند.

در این جلسه «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، «جنین پلاسخارت» رئیس هیأت سازمان ملل در عراق، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و دیگر مسئولان عالی‌رتبه عراق حضور داشتند.

السودانی پس از گرفتن رأی اعتماد در توئیتی نوشت: «بعد از توکل بر خدا، کابینه پیشنهادی ما، رأی اعتماد پارلمان را کسب کرد».

نخست وزیر عراق هفته گذشته پس از آنکه رئیس جمهور این کشور پس از ماه‌ها تأخیر انتخاب شد، مأمور به تشکیل کابینه جدید عراق شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها