بازداشت ده‌ها تن در مصر به دنبال فراخوان‌ها برای برگزاری تظاهرات

بازداشت ده‌ها تن در مصر به دنبال فراخوان‌ها برای برگزاری تظاهرات
يکشنبه 8 آبان 1401 - 13:18

همزمان با انتشار فراخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی مصر برای برگزاری تظاهرات، نیروهای امنیتی این کشور ده‌ها تن را بازداشت کردند

العالم - مصر

به نقل از سایت العربی الجدید، وکلا و نهادهای حقوقی مصری اعلام کردند: ده‌ها تن از استان‌های مختلف به ویژه قاهره و الجیزه به دنبال انتشار فراخوان‌ها برای برگزاری تظاهرات در روز ۱۱ نوامبر بازداشت شدند. تعداد زیادی از زندانیان سیاسی هم که آزاد شده بودند مجددا بازداشت شدند.

این اقدامات به دنبال فراخوان‌ها برای برگزاری تظاهرات علیه افزایش قیمت‌ها و ادامه سیاست‌های اقتصادی مسئولان مصری صورت گرفته است. به گفته نهادهای حقوقی مصری، دستگاه امنیت ملی و نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور کمپین بازداشت گسترده‌ای را در استان‌های مختلف به راه انداختند.

جبهه حقوق بشر مصر اعلام کرد که دست‌کم ۲۵ تن از ساکنان استان الشرقیه بازداشت شده‌اند. همچنین ۹۰ تن به زندان‌های وادی النطرون و برج العرب و جمصه منتقل شدند.

در این راستا همزمان با فراخوان‌ها برای برگزاری اعتراضات در مصر، سفارت آمریکا در قاهره به اتباعش در این کشور هشدار داد. سفارت آمریکا در قاهره در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان آمریکایی باید جانب احتیاط را رعایت کرده و از رفتن به محل اعتراضات خودداری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها