زلال قرآن (1581)؛

تامین چه شرایطی موجب می شود انسان وارد دارالسلام الهی گردد؟

تامین چه شرایطی موجب می شود انسان وارد دارالسلام الهی گردد؟
يکشنبه 8 آبان 1401 - 15:00

العالم - زلال قرآن

شرط اصلی برای رسیدن به دارالسلام الهی و بقای در آن، این است که انسان بکوشد خود را به مرتبه اعلای «عقل سلیم و قلب سلیم» برساند و از هر نوع شرک جلی و خفی و هر ظلمت و آلودگی مبرّا داشته و از تمامی تعلقات و وابستگی ها به ماسوی الله منقطع گرداند، تا به فضل الهی به درک حقیقت تهلیل، تکبیر، تحمید، تسبیح و تنزیه حضرت حق سبحانه و تعالی دست پیدا کند و با پاک و مُنزه کردن دل از غیرخدا به باور یقینی حقیقت توحید توفیق یابد.

و کسی که به این توفیق بزرگ نائل شود در واقع موانع مختلف کمال را از پیش پای خود برداشته و شرایط لازم برای رسیدن به کمالات لایق و مطلوب خود را به احسن وجه فراهم نموده و زمینه توفیق وصول به فوز عظیم فلاح و رستگاری و سعادت حقیقی دنیا و آخرت را برای خویشتن مهیا کرده است.

پس بر هر انسان سعادت خواهی فرض است که در اجرای فرمان خداوند قادر متعال در آیه 208 سوره مبارکه بقره:

« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ»

ترجمه: (ای اهل ایمان، همه متّفقا در مقام تسلیم خدا در آیید و از وساوس شیطان پیروی مکنید که او همانا شما را دشمنی آشکار است).

در پرتو معارف الهیه تسلیم فرمان خداوند علّی اعلی شده و با انجام دقیق و کامل وظائف بندگی و اطاعت محض از دستورات او و عمل به احکام دین خدا بکوشد تا با استقرار و حرکت در صراط مستقیم الهی راه وصول به مقام اعلی قرب خداوند را پیش پای خود هموار سازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها