اقدام موفقیت آمیز دیگر صنعا برای جلوگیری از سرقت نفت یمن

اقدام موفقیت آمیز دیگر صنعا برای جلوگیری از سرقت نفت یمن
يکشنبه 8 آبان 1401 - 17:09

صنعا از موفقیت تازه خود در جلوگیری از سرقت محموله جدیدی از نفت خام خبر داد؛ نفتکش دشمن به دنبال هشدارهای طرف‌های ذیربط در صنعا ناچار شد بازگردد.

العالم ـ یمن

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه نفتکش هانا به هشدارهای صنعا واکنش مثبت نشان داد، ابراز امیدواری کرد که در امنیت کامل به کشورش بازگردد.

العزی بندری را که این نفتکش می خواست در آن لنگر بیندازد و نیز میزان نفتی را که قرار بود انتقال دهد، مشخص نکرد.

برخی اطلاعات اما حاکی از آن است که نفتکش هانا بندر الفجیره در امارات را به مقصد بندر نفتی قنا در استان شبوه ترک کرده بود تا مقادیری نفت بارگیری کند.

این دومین نفتکشی است که صنعا آن را از غارت ثروت های ملی یمن باز می دارد، پیش از این نیروهای مسلح یمن توانستند نفتکش دیگری را که درصدد بارگیری دو میلیون بشکه نفت از بندر الضبه در استان حضرموت بود، از ساحل دور کنند.

این امر بهترین دلیل بر این مدعاست که صنعا توانست معادله حفظ منابع و ثروت‌های کشور را به عنوان یک واقعیت بر همگان تحمیل کند؛ هرچند که این امر خوشایند ائتلاف متجاوز و مزدوارنش نباشد.

صنعا تصمیم منع صادرات نفت را به منظور جلوگیری از سرقت درآمدهای نفتی از سوی ائتلاف متجاوز و مزدوارنش اتخاذ کرد. زیرا درآمدهای حاصل از فروش نفت به طور کامل به بانک الاهلی در عربستان منتقل می شد.

صنعا خواهان آن است تا درآمد حاصل از فروش نفت و گاز به بهبود اوضاع معیشتی شهروندان و به منظور پرداخت حقوق کارکنان دولت اختصاص داده شود. اما ائتلاف متجاوز و مزدورانش با این امر مخالفند.

پربیننده ترین خبرها