اوکراین: ۲۱۸ کشتی پس از تعلیق توافق غلات متوقف شدند

اوکراین: ۲۱۸ کشتی پس از تعلیق توافق غلات متوقف شدند
دوشنبه 9 آبان 1401 - 07:25

وزارت زیر ساخت اوکراین اعلام کرد که در مجموع ۲۱۸ کشتی که قرار بود طبق توافق غلات با میانجیگری سازمان ملل از طریق کریدور ایمن عبور کنند، در پی تعلیق مشارکت روسیه، متوقف شده‌اند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزارت زیر ساخت اوکراین گزارش داد با توجه به اینکه از ۳۰ اکتبر، طرف اوکراینی مجوزی از مرکز هماهنگی مشترک برای عبور از کریدور امن و انجام بازرسی ندارد، ۲۱۸ کشتی از حرکت باز ایستادند.

براساس گزارش وزارت زیرساخت اوکراین، حدود ۱۰۱ کشتی خالی در ورودی بنادر اوکراین در انتظار بازرسی هستند، ۲۲ کشتی در انتظار حرکت هستند و ۹۵ کشتی بارگیری شده که قبلاً بنادر را ترک کرده اند و هنوز قبل از حرکت به سمت مصرف کننده نهایی بازرسی نشده اند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود در قرارداد غلات را به دنبال حمله پهپادی اوکراین به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل به حالت تعلیق درآورده است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرده بود که کارشناسان نیروی دریایی انگلیس مستقر در شهر اوچاکوف در منطقه نیکالئف در آماده سازی و فراهم آوری مقدمات این حمله تروریستی و آموزش نظامیان مرکز عملیات ویژه دریایی ۷۳، کمک کرده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، کارشناسان نیروی دریای انگلیس در برنامه‌ریزی و اجرای انفجار خرابکارانه در خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۴ مهر ۱۴۰۱) نیز نقش داشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها