واکنش سازمان ملل به حمله به ناوگان روسیه و تعلیق همکاری مسکو در توافق صادرات غلات اوکراین

واکنش سازمان ملل به حمله به ناوگان روسیه و تعلیق همکاری مسکو در توافق صادرات غلات اوکراین
شنبه 7 آبان 1401 - 19:49

سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به تعلیق همکاری مسکو در ابتکار صادرات غلات دریای سیاه موسوم به توافق غلات، که پس از حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه صورت گرفت، گفت که در تماس با مقامات روسیه در این زمینه هستیم.

العالم ـ آمریکا

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره تعلیق همکاری روسیه در صادرات غلات اوکراین گفت: از گزارش های مربوط به تعلیق مشارکت روسیه در ابتکار صادرات غلات پس از حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه مطلع و با مقام های روسیه در این زمینه در تماس هستیم.

دوجاریک تاکید کرد: ضروری است که همه طرف ها از هر گونه اقدامی که ابتکار غلات را در معرض خطر قرار می دهد، خودداری کنند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: توافق غلات تلاش انساندوستانه ای است که تاثیر مثبت آشکاری بر دسترسی میلیون ها نفر در جهان به غذا دارد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که همکاری در توافق انتقال غلات اوکراین با مشارکت سازمان ملل متحد و ترکیه را در پی حملات تروریستی اوکراین به کریمه و ناوگان دریای سیاه و شناورهای غیرنظامی حامل غلات، به حال تعلیق درمی آورد.

سخنگوی سازمان ملل جمعه شب به وقت محلی نیز در بیانیه ای از همه طرف‌ها خواسته بود که تمام تلاش خود را برای تمدید ابتکار غلات دریای سیاه و اجرای کامل هر دو توافق‌نامه، از جمله رفع سریع موانع باقی‌مانده برای صادرات غلات و کود روسیه بکار گیرند.

پربیننده ترین خبرها