هالووین و تابوشکنی در سرزمین حرمین شریفین!

دوشنبه 9 آبان 1401 - 22:15

در چارچوب جشنواره جنجالی “موسم ریاض” در عربستان سعودی، جشن عجیب و غریب “هالووین” با لباس‌های مفتضح و قیافه‌های وحشتناک برگزار شد که انعکاسی از مرحله‌ای در تاریخ این کشور در سایه زمامداری محمد بن سلمان است.

العالم- عربستان سعودی

جشن هالووین به نمایش لباس‌های مضحک وحشتناک و نمایش طرح‌های عجیب سعودی‌ها اختصاص داشت و با نمایش آتش‌بازی، جلوه‌های صوتی پیشرفته و تزئینات شبح وار کامل شد.

لنزهای دوربین‌ها، سعودی‌ها را در لباس‌های فانتزی و عجیب و غریب و در حال آواز و موسیقی و رقص مختلط دختران و پسران به تصویر کشیده است.

ماهیت این جشن در چارچوب مذهب و نیز نشان‌دهنده آداب و سنن داخلی نیست، به خصوص که هالووین با آیین دیگری مرتبط است.

انتشار ویدیوی مربوط به جشنواره موسم ریاض که نشان می‌دهد مردان لباس زنانه پوشیده و حرکت‌های زنانه صورت می‌دهد، موجی از خشم و انتقاد شهروندان این کشور را برانگیخته است.

از دیگر پوشش‌های عجیب و غریب در این جشنواره، ظاهر و آرایش مردی است که لباس رنگارنگ زنانه پوشیده که باردار است!.

قابل ذکر است که تمام رفتارهای فوق‌الذکر در جشن هالووین در جامعه سنتی عربستان سعودی تا چند دهه پیش و قبل از رسیدن محمد بن‌سلمان به ولیعهدی، تابو و ممنوعه بوده است. ولی محمد بن‌سلمان با شعار اصلاحات، این جشن‌ها را جایز کرد در حالی‌که چنین جشنواره‌ها و مراسم‌هایی با تمام ارزش‌های انسانی، اسلامی و اخلاقی در کشوری که میزبان حرمین شریفین است، در تضاد است.

ترکی الشیخ رئیس هیئت موسم به هیئت سرگرمی عربستان سعودی در حساب کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: حال و هوای آخر هفته، وحشتناک بود.

کاربران سعودی نیز به برگزاری جشن هالووین واکنشی منفی و انتقادی نشان دادند. العتیبی نوشته است: ما از همه چیز حتی هالووین تقلید می‌کنیم، امیدوارم این فصل کثیف که در آن وجهه عربستان با آزار و اذیت و بی‌حیایی و بی‌دینی خدشه‌دار شده، بسته شود.

یک شهروند دیگر نیز نوشته است: آیا از خود راضی هستید... آیا راضی هستید که مسلمان هستید و مراسم بت‌پرستی را جشن می‌گیرید؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها