المقداد: اشغالگران زیر چتر هواپیماهای مسافری به سوریه حمله می‌کنند

المقداد: اشغالگران زیر چتر هواپیماهای مسافری به سوریه حمله می‌کنند
سه شنبه 10 آبان 1401 - 12:46

وزیر خارجه سوریه علت پاسخ ندادن پدافند سوریه به برخی حملات رژیم صهیونیستی به شهر دمشق و حومه آن را توضیح داد و در عین حال تاکید کرد که کشورش دیر یا زود پاسخ این حملات تجاوزگرانه را خواهد داد.

العالم - سوریه

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با روزنامه عمانی "اثیر" درباره علت عدم پاسخ به تجاوزگری مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به شهر دمشق و حومه آن" تصریح کرد: صهیونیست ها از فرصت پرواز برخی هواپیماهای مسافربری سوء استفاده کرده و از فضای زیرین و یا بالای این هواپیماها شلیک می کنند، در این حالت اگر موشک های سوری پاسخ دهند، ممکن است هواپیماهای مسافربری آسیب ببیند و آنوقت ما سرزنش خواهیم شد. بنابراین ما این کار (شلیک موشک در این حالت را) انجام نمی دهیم.

وی گفت: موضع ما درخصوص این تجاوزها روشن است؛ ما می گوییم و هشدار می دهیم که اسرائیل دیر یا زود پاسخ این تجاوزها را دریافت خواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه در این مصاحبه که در خبرگزاری اسپوتنیک بازنشر شد، تاکید کرد که کشورش مشتاق درگیری نیست و چیزی که اکنون به آن نیاز دارد، حکمت و تدبیر است.

فیصل المقداد با بیان اینکه کشورش بزودی به تعرض های رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد، تاکید کرد: من بارها از سازمان ملل خواستم که برای توقف تجاوزهای سوریه اقدام کند.

وزارت دفاع سوریه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مواضعی در حومه شهر دمشق مقابله کرده است.

این تجاوزات هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها