نتانیاهو: آماده بازگشت به نخست‌وزیری هستم

نتانیاهو: آماده بازگشت به نخست‌وزیری هستم
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 19:17

رئیس حزب «لیکود» و نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با توجه به پیشتازی‌اش در آخرین نتایج از شمارش آرای انتخابات کنست، تاکید کرد آماده بازگشت دوباره به جایگاه نخست‌وزیری تل‌آویو است.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب «لیکود» که طبق آخرین نتایج شمارش آرا انتخابات کنست در صدر است، امروز _(چهارشنبه، ۲نوامبر) در جمع طرفداران خود تاکید کرده که آماده بازگشت به سِمت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی۲۴»، نتانیاهو، به عنوان رئیس حزب لیکود و کسی که طولانی‌ترین سابقه در نخست‌وزیری تل‌آویو را در کارنامه دارد، امروز در جمع هوادارانش حاضر شده و براساس نتایج اولیه پیروزی‌اش در انتخابات، تاکید کرده که آماده بازگشت خود به نخست‌وزیری است.

او در سخنرانی‌های امروز خود ضمن تشکر از شهرک‌نشینان حامی خود برای حضور در پای صندوق‌های رای، به پیشتازی‌اش در نظرسنجی‌های روز گذشته اشاره کرده و مدعی شده است که با وجود نتایج اولیه، قادر است با اکثریت قاطع ائتلاف تشکیل دهد.

این در حالی است که آخرین نتایج شمارش آرا در حوزه‌های انتخاباتی سرزمین‌های اشغالی امروز ظهر نشان داد که حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیشتاز انتخابات کنست است. نتانیاهو ۱۶ سال در جایگاه نخست‌وزیری کابینه تل آویو حضور داشته است.

رسانه‌های عبری ظی ساعاتی قبل گزارش دادند که نتانیاهو، رهبر حزب لیکود اولین گفت‌وگوهای خود با رهبران احزاب جناح راست‌گرا را که می‌توانند بخشی از ائتلاف دولتی آینده وی باشند، آغاز کرده است.

پیش از این پایگاه خبری «آی‌۲۴» اسرائیلی در گزارشی اعلام کرده بود که پس از پایان شمارش ۶۲.۴ درصد آرا تا بامداد امروز چهارشنبه، نتایج نشان می‌دهد که لیکود با کسب ۳۳ کرسی (۱+) در صدر انتخابات کنست قرار دارد.

به طور کلی، نتایج به دست‌آمده حاکی تا این لحظه از آن است که متحدان و احزاب متمایل به ائتلاف نتانیاهو بیش از ۶۵ کرسی به دست آورده‌اند؛ در حالی که ائتلاف مقابل، به رهبری «یائیر لاپید» نخست‌وزیر فعلی کابینه تل‌آویو مجموعاً ۵۰کرسی را از آن خود کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها