بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب و تاکید بر محوریت قضیه فلسطین

بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب و تاکید بر محوریت قضیه فلسطین
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 20:25

بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی در الجزائر بر محوریت قضیه فلسطین و حمایت مطلق از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

العالم - جهان اسلام

به گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه بر پایبندی به طرح صلح عربی با تمام عناصر و اولویت های آن تاکید شد.

بیانیه مذکور بر لزوم تداوم تلاش ها با هدف حمایت از قدس اشغالی و مقدسات آن تاکید کرد.

در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب بر اتخاذ موضع و حمایت از دستیابی فلسطین به عضویت کامل در سازمان ملل تاکید شد.

این بیانیه ضمن اشاره به اقدام برای تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی برای حفظ امنیت ملی عربی با مفهوم فراگیر و با تمام ابعاد آن، بر مخالفت با مداخلات خارجی با همه انواع آن در امور داخلی کشورهای عربی تاکید کرد.

سران اتحادیه عرب در این بیانیه ضمن ابراز همبستگی کامل با ملت لیبی و حمایت از تلاش ها با هدف پایان بحران در این کشور، بر حمایت از دولت مورد حمایت عربستان در یمن و موافقت با تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری یمن تاکید کردند.

بیانیه الجزائر بر حمایت از تلاش ها با هدف پایان بحران لیبی از طریق راه حل لیبی-لیبی (تماما داخلی) که یکپارچگی و حاکمیت لیبی و امنیت آن و همسایگانش را حفظ کند، تاکید کرد.

در این بیانیه به اقدام کشورهای عربی برای نقش آفرینی جمعی برای مشارکت در تلاش ها با هدف دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه که یکپارچگی این کشور را حفظ کند، اشاره شد.

بیانیه مذکور آورده است که ضروری است کشورهای عربی در تدوین ویژگی های سیستم جهانی جدید پس از کرونا و جنگ اوکراین مشارکت داشته باشند.

پایبندی به اصول عدم جانبداری و تعهد به موضع مشترک کشورهای عربی نسبت به جنگ اوکراین که مبتنی بر ترک استفاده از قدرت است، از دیگر محورهای این بیانیه بود.

پربیننده ترین خبرها