گزارش خبرنگار العالم از اجلاس سران عرب در الجزائر

سه شنبه 10 آبان 1401 - 16:59

خبرنگار شبکه خبری العالم در الجزائر تاکید کرد که به رغم عدم حضور سران برخی کشورهای عربی در اجلاس سران اتحادیه عرب در الجزائر، جو حاکم بر نشست بسیار باثبات است.

العالم ـ آفریقا

خبرنگار العالم در الجزایر گزارش داد؛ اجلاس سران اتحادیه عرب در حالی برگزار می شود که پادشاه مغرب و سران کشورهای حاشیه خلیج فارس و پادشاه اردن و رئیس جمهور لبنان که دوره ریاستش به اتمام رسیده است، در اجلاس حضور ندارند. عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر نیز تحت عنوان "حفظ وحدت عربی" در این نشس مشارکت می کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که با توجه به بحران های متعدد کنونی، ملت عرب به کنفرانس فعلی در الجزایر امید بسته است. در واقع جهان عرب شاهد کشمکش های سیاسی متعددی است از جمله جنگ سوریه و یمن، بحران لیبی و تنش های سیاسی میان برخی کشورهای عربی.

مساله فلسطین در راس برنامه های اجلاس سران عرب در الجزایر است.

طرح های جدیدی در این اجلاس ارائه خواهد شد تا یک اقدام عربی مشترک به منظور خروج از بحران ها و مناقشات از طریق همکاری مشترک سیاسی تجاری و اقتصادی پایه ریزی گردد.

اجلاس سران عرب پس از گذشت سه سال برای نخستین بار به رغم تمام چنددستگی ها و اختلافات در الجزایر برگزار می شود. 17 نفر از رهبران کشورهای عربی در این اجلاس که امروز و فردا تحت عنوان "حفظ وحدت عربی" برگزار می شود، مشارکت خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها