بلاروس یک پهپاد جاسوسی اوکراین را سرنگون کرد

بلاروس یک پهپاد جاسوسی اوکراین را سرنگون کرد
جمعه 13 آبان 1401 - 14:06

منابع رسانه‌ای از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی اوکراینی به دست نیروهای بلاروس خبر دادند.

العالم ـ اروپا

وبگاه «یوکرینسا پراودا» به نقل از منابع بلاروسی روز جمعه گزارش داد که مرزبانان بلاروس لاشه یک فروند پهپاد اوکراینی را یافته‌اند. این پهپاد روز چهارشنبه در استان «گومل» توسط پدافنتد بلاروس سرنگون شده بود. گفته می‌شود این پهپاد در حال ماموریت برای جمع‌آوری اطلاعات در مرز بود.

بلاروس اعلام کرده که این حادثه در یک کیلومتری مرز بلاروس و اوکراین رخ داده است. در نتیجه تجزیه و تحلیل کارت حافظه این پهپاد، پرتاب این پرنده از خاک اوکراین تایید و مشخص شده که این پهپاد توسط یگان‌های شبه نظامی اوکراین در مرز بلاروس استفاده شده است.

محتوای عکس‌ها و ویدئوهای کشف شده نشان می‌دهد که این پهپاد مجهز به سیستم دید مادون قرمز بوده است.

این گزارش حاکیست، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین به بهانه احتمال حمله زمینی دوباره روسیه از محور بلاروس یا از طریق کمک مینسک، مواضع نظامی خود در شمال این کشور را تقویت کرد.

رسانه‌های اوکراینی از اعزام نیروهای این کشور به مناطق شمالی و هم‌مرز با بلاروس، در جدیدترین نمایش با هدف تحریک افکار عمومی و ترغیب متحدان غربی برای ارسال تسلیحات بیشتر خبر دادند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد که تقویت مواضع نظامی در مناطق شمالی این کشور، به بهانه احتمال حمله زمینی دوباره روسیه از محور بلاروس یا از طریق کمک این کشور است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع بلاروس در روزهای اخیر تمرینات با مهمات واقعی و پرتاب موشک‌های هدایت شونده ضد هوایی را به عنوان بخشی از رزمایش مشترک خود با نیروهای روسیه انجام داد. وزارت دفاع بلاروس اعلام کرده است که نیروهای روسیه برای تشکیل یک گروه منطقه‌ای جدید در این کشور مستقر خواهند شد.

بلاروس متحد نزدیک روسیه است که از حمله روسیه مسکو به اوکراین حمایت‌های لجستیکی و سیاسی کرده است.

پربیننده ترین خبرها