نخست وزیر عراق: به دنبال ایجاد بهترین روابط با همسایگان هستیم

نخست وزیر عراق: به دنبال ایجاد بهترین روابط با همسایگان هستیم
جمعه 13 آبان 1401 - 14:47

«السودانی» در دیدار با سفرای برخی کشورهای منطقه تاکید کرد که دولت بغداد به دنبال ایجاد بهترین روابط با کشورهای همسایه دوست و برادر است.

العالم - عراق

«محمد السودانی» نخست‌وزیر عراق روز پنجشنبه در دیدار با سفرای برخی کشورهای منطقه بر هدف بغداد برای ایجاد بهترین روابط با کشورهای همسایه دوست و برادر تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، دفتر السودانی بیانیه‌ای در این باره منتشر و اعلام کرد: نخست‌وزیر عراق به طور جداگانه با سفرای برخی کشورهای منطقه از جماه «طارق الفرج» سفیر کویت، «ولید محمد اسماعیل» سفیر مصر و «علیرضا گونای» سفیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه، نخست‌وزیر عراق ضمن اشاره به اینکه رویکرد دولت به روابط خارجی عمدتاً مبتنی بر اصل مشارکت، همکاری و احترام متقابل است، به سفرای کشورهای همسایه در بغداد تاکید کرد که کشورش تمایل دارد تا بهترین روابط دوجانبه را با کشورهای همسایه، برادر و دوست ایجاد کند.

السودانی همچنین تمایل عراق را برای توسعه ارتباطات در چارچوب توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم دوجانبه که منافع مردم عراق و منافع ملی کشورهای دوست را تامین می‌کند، ابراز کرد.

او آمادگی بغداد را برای تقویت تبادلات با کشورهای همسایه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، عرصه‌های مبارزه با تروریسم و ​​افراط‌گرایی و همچنین افزایش توانایی‌ها در مقابله با چالش‌ها و بحران‌های جهانی اعلام کرد.

به گزارش فارس، پیشتر نیز السودانی در یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرده بود که بغداد به میزبانی گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی ادامه دهد. نخست‌وزیر عراق در این باره تاکید کرد که دولت او نشانه‌هایی دریافت کرده است که همچنان می‌تواند به تسهیل گفت‌و‌گوهای ریاض و تهران بپردازد.

پربیننده ترین خبرها