پیونگ‌یانگ: آمریکا رزمایش هوایی تحریک‌آمیز را متوقف کند

پیونگ‌یانگ: آمریکا رزمایش هوایی تحریک‌آمیز را متوقف کند
جمعه 13 آبان 1401 - 19:07

وزارت امور خارجه کره شمالی روز جمعه به آمریکا هشدار داد تا رزمایش هوایی تحریک آمیز را متوقف کند.

العالم - آسیا

وزارت امور خارجه کره‌شمالی روز جمعه به آمریکا درباره رزمایش نظامی هوایی که در نزدیکی این کشور در حال انجام است هشدار داد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ از آمریکا خواست تا رزمایش هوایی تحریک آمیز را متوقف کند و هشدار داد که تحریک مستمر، اقدام متقابل مستمر به دنبال خواهد داشت.

کره شمالی روز پنجشنبه به تمدید رزمایش مشترک هوایی کره جنوبی و آمریکا واکنش نشان داد. «پاک جونگ چون» دبیرکل کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی اعلام کرد: «گزارش شده که آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترک به اسم "طوفان هوشیار" را تمدید کرده است».

این مقام کره شمالی در بیانیه خود که از سوی رسانه رسمی این کشور منتشر شده است، در واکنش به تمدید برگزاری این رزمایش، آن را «انتخابی بسیار خطرناک و اشتباه» توصیف کرد.

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که نظامیان کره شمالی حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

در آن بیانیه آمده بود که ارتش کره شمالی طی هفت ساعت، علاوه بر ۱۰۰ گلوله توپخانه، حداقل ۱۷ فروند موشک بالستیک و دیگر انواع موشک‌ها را به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

ساعاتی بعد از انتشار این بیانیه، ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای تازه اعلام کرد که کره شمالی در روز چهارشنبه علاوه بر ۱۷ موشک قبلی، ۶ موشک دیگر نیز شلیک کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها