شورای امنیت ملی عراق از آیت‌الله سیستانی تقدیر کرد

شورای امنیت ملی عراق از آیت‌الله سیستانی تقدیر کرد
جمعه 13 آبان 1401 - 20:04

شورای امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای از موضع آیت‌الله سیستانی در لزوم مبارزه با تندروی و تروریسم تقدیر کرد.

العالم - ایران

شورای امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای به دیدار روز گذشته شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا با هیئتی مسیحی از ایتالیا واکنش نشان داد و از مواضع مرجعیت تقدیر کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این بیانیه آمده است که شورای امنیت ملی عراق مواضع آیت الله سیستانی را سنگ بنای اجرای طرح‌هایی در راستای مقابله با تندروی می‌داند.

این بیانیه می‌افزاد: «کمیته ملی برای اجرای استراتژی مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و تروریسم و ​​همه شرکای آن در وزارتخانه‌ها، استان‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی حامی، از حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) تشکر و قدردانی می‌کنند».


دیدار آیت الله کربلایی نمانیده آیت الله العظمی سیستانی با هیأت مسیحی

شورای امنیت ملی عراق در ادامه گفت: «کمیته ملی با اشاره به توصیه مرجعیت عالیقدر مبنی بر دوری از هرگونه خشونت رسانه‌ای و فکری، تلاش می‌کند تا همه طیف‌های جامعه و مقامات دولتی عراق را به اتخاذ گفتمان‌ ملی تشویق کند».

عبدالمهدی الکربلایی، روز گذشته در دیدار با هیأت مسیحی ایتالیایی گفت که آیت‌الله العظمی سیستانی همواره بر ضرورت احترام به ادیان و تعامل با شهروندان عراقی بدون هرگونه تبعیض تأکید می‌کند.

الکربلایی افزود که آیت‌الله العظمی سیستانی همواره توصیه کرده که آموزه اسلام هم‌زیستی با پیروان ادیان دیگر و احترام به اصول یکدیگر به دور از خشونت و افراط‌گرایی است و باید از هر چیزی که خشونت فکری و رسانه‌ای را تحکیم کند فاصله گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها