مخالفت الجزایر با دعوت مغرب برای توسعه روابط

مخالفت الجزایر با دعوت مغرب برای توسعه روابط
شنبه 14 آبان 1401 - 11:33

مقامات الجزایر دعوت مغرب را برای دیدار عبد المجيد تبون رئیس جمهور الجزایز از این کشور رد کردند.

العالم _ مغرب

نشریه اینترنتی العربی الجدید نوشت: مقامات الجزایر این دعوت را فریبکارانه و توجیهی برای مشارکت نکردن محمد ششم پادشاه مغرب در نشست سران اتحادیه عرب دانستند که چهارشنبه گذشته در الجزایر به کار خود پایان داد.

این در حالی است که مقامات مغرب پیشتر به طور شفاهی تاکید کرده بودند که محمد ششم در این نشست شرکت خواهد کرد اما در آخرین ثانیه ها از مشارکت در آن منصرف شد.

رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزایر در واکنش به شرکت نکردن محمد ششم در نشست سران عرب، آن را از دست دادن فرصتی ارزشمند برای تقویت روابط بین کشورش و مغرب دانسته بود.

پس از چنین واکنشی، ناصر بوريطه وزیر خارجه مغرب در دعوتی که آن را باز و نامحدود توصیف کرد، از رئیس جمهور الجزایر دعوت کرد به رباط پایتخت مغرب سفر کند.

با این حال وزیر خارجه الجزایر همه حواشی و اتفاقات را در پی انصراف پادشاه مغرب از شرکت در نشست سران اتحادیه عرب برنامه ریزی شده دانست و گفت بهانه رعایت نشدن پروتکل های استقبال از محمد ششم واهی است زیرا برای همه سران عرب یکسان بوده است.

گفتنی است روابط مغرب و الجزایر به سبب برخی گزارش ها درمورد حمایت الجزایر از جبهه پولیساریو، دهه ها است که شاهد بحران است. جبهه پولیساریو خواستار استقلال صحرا است، منطقه ای که مغرب آن را جزء جدایی ناپذیر این کشور می داند.

پربیننده ترین خبرها