حمله توپخانه ای الحشد الشعبی به مواضع بقایای داعش

حمله توپخانه ای الحشد الشعبی به مواضع بقایای داعش
شنبه 14 آبان 1401 - 12:52

سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی امروز شنبه مواضع بقایای گروه تروریستی داعش در استان های دیالی و صلاح الدین در این کشور را  با توپخانه هدف قرار دادند.

العالم - عراق

"محمد التمیمی" از فرماندهان الحشد الشعبی به سایت المعلومه گفت: واحد توپخانه الحشد الشعبی ۶ موضع داعش را در عمق تپه های "عین لیله" و اطراف آن در نزدیک مرز اداری دیالی و صلاح الدین هدف قرار داد.

وی افزود: این عملیات بعد از کارهای اطلاعاتی و شناسای میدانی صورت گرفت و نیروهای الحشد الشعبی بعد از ریخته شدن آتش تهیه، به سمت مواضع یاد شده حرکت کردند.

الحشد الشعبی عملیات گسترده ای را در دو محور در منطقه عین لیله برای تعقیب بقایای داعش آغاز کرده است.

الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴)، با فتوای جهاد کفایی آیت الله «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعه عراق تشکیل شد؛ نیرویی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانست در یک نبرد بی امان ۳.۵ ساله به پیروزی‌های بزرگی دست یابد و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کند.

با وجود شکست داعش در عراق همچنان بقایای این گروه تروریستی در بخش‌هایی از بغداد، پایتخت و استان‌های دیاله، نینوا، صلاح الدین، کرکوک و الانبار هر از گاهی با استفاده از اصل غافلگیری دست به تحرک و انجام عملیات‌های تروریستی کور علیه شهروندان و نظامیان عراقی می‌زنند.

در مقابل، نیروهای نظامی و امنیتی عراق هنوز برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها