حکم اعدام و گردن زدن کودک عربستانی؛ جلاد سعودی در کمین منتقدان!

حکم اعدام و گردن زدن کودک عربستانی؛ جلاد سعودی در کمین منتقدان!
شنبه 14 آبان 1401 - 16:59

به نظر می‌رسد مجازات اعدام با شمشیر در عربستان سعودی به جز در حق کودکان و بی‌گناهان اجرا نمی‌شود به طوری که متهمانی که رابطه نسبی با آل سعود دارند، صرف‌نظر از نوع اتهام‌شان، حداکثر مجازات آنها بازداشت در هتل پنج‌ستاره ریتز کارلتون در ریاض است.

العالم- کشکول

بعد از آنکه یک سازمان حقوق بشری فاش کرد که مقامات سعودی ۱۵ زندانی عقیدتی را اعدام کرده و ۵۳ نفر از جمله ۸ کودک در معرض خطر اعدام قرار دارند، یک دادگاه در این کشور حکم اعدام یک کودک زیر ۱۳ سال را صادر کرد.

علی هاشم فعال سیاسی در توییتی نوشت: #عبدالله الحویطی ۱۳ سال بیشتر ندارد و دادگاه کیفری تبوک در اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ حکم اعدام را صادر کرد.

داستان این کودک‌متهم به ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد؛ زمانی‌که دادگاه کیفری در منطقه تبوک در شمال کشور، الحویطی را به اتهام سرقت مسلحانه از جواهرفروشی و قتل یک پلیس با سلاح گرم در استان ضباء، به اعدام محکوم کرد.

در ۸ مه ۲۰۱۷، نیروهای امنیتی نقابدار به منزل خانواده الحویطی( متولد ۱۸ ژوپیه ۲۰۰۲) یورش بردند و او را به اتهام دزدی و قتل بازداشت کردند.

مادر عبدالله در توییتی نوشت: دادگاه کیفری تبوک به دلیل سهل‌انگاری خود و سرپوش گذاشتن بر جانی، پسرم را قربانی می‌کند. دادگاه تبوک حضور او همراه با برادر و دوستانش را در شب حادثه نادیده می‌گیرد و به قوانین و مقررات احترامی نمی‌گذارد… این دادگاه عمدا عبدالله را جنایتکار می‌داند تا از مسئولیت خود در این پرونده شانه خالی کند. وی افزود: از وزیر کشور می خواهیم که به بی عدالتی علیه عبدالله پایان دهد و شرایط این پرونده را مجددا بررسی کند.

ماجرای عبدالله الحویطی گوشه کوچکی از قساوت، بی‌رحمی و بی‌عدالتی مقامات سعودی را به نمایش گذاشته که از دستگاه قضایی به عنوان ابزاری برای تروریسم و ارعاب شهروندان بهره می‌برند و دادگاه‌های این کشور پادشاهی با صدور چنین حکم‌هایی حتی علیه کودکان، حامل این پیام به شهروندان عربستان هستند:‌ شمشیر در انتظار کسانی است که روزی به فکر انتقاد و یا اعتراض علیه رژیم آل سعودی به‌ویژه در عهد بن‌سلمان باشند.

وقتی این رژیم به کودک 13 ساله‌ای که به اتهام جرمی که مرتکب نشده است رحم نمی‌کند، سرنوشت کسانی که به فکر مخالفت و انتقاد از بن سلمان هستند چه خواهد بود؟

پربیننده ترین خبرها