درحاشیه نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد؛

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی با مشکلات چندلایه سیاسی ـ اقتصادی مواجه است

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی با مشکلات چندلایه سیاسی ـ اقتصادی مواجه است
شنبه 14 آبان 1401 - 18:06

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در تهران با احمدبن یمینه فرستاده ویژه الجزایر در امور امنیت بین‌الملل، وزیر مشاور در امور خاورمیانه، آفریقا و کشورهای عربی ریاست جمهوری نیکاراگوئه و عمر عوض‌الله معاون وزیر خارجه دولت فلسطین دیدار و گفت و گو کرد.

العالم - ایران

رژیم صهیونیستی با مشکلات چندلایه اقتصادی و سیاسی مواجه است



در ادامه ، امیرعبداللهیان در دیدار با معاون وزیر خارجه دولت فلسطین، رژیم صهیونیستی را در شرایطی دانست که در داخل سرزمین‌های اشغالی با مشکلات چندلایه اقتصادی و سیاسی مواجه است.

وزیر امور خارجه در این دیدار ، موضوع فلسطین و اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی را از موضوعات مهمی دانست که در سخنرانی افتتاحیه نیز مورد توجه قرار گرفت و در بیانیه پایانی نیز به آن پرداخته شده است.

امیرعبداللهیان وضعیت رژیم صهیونیستی را در شرایطی دانست که در داخل سرزمین‌های اشغالی با مشکلات چندلایه اقتصادی و سیاسی مواجه است.

عمرعوض‌الله معاون وزیر خارجه دولت فلسطین نیز در این دیدار از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین، قدردانی کرد.

در دیدار فرستاده ویژه الجزایر در امور امنیت بین‌الملل؛
امیرعبداللهیان: همه مناسبات ایران و الجزایر متناسب با روابط سیاسی نیست


وزیر امور خارجه در دیدار فرستاده ویژه الجزایر در امور امنیت بین‌الملل ، دیدگاه‌های رهبران سیاسی ایران و الجزایر در مسائل مختلف را نزدیک به هم و حتی مشترک توصیف کرد و گفت: ضروری است مناسبات ایران و الجزایر در سطوح علمی، گردشگری و پارلمانی نیز همتراز با روابط سیاسی دو کشور ارتقا یابد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور، بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همه جانبه همکاری‌های دوجانبه با الجزایر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های رهبران سیاسی دو کشور در مسائل مختلف، نزدیک به هم و حتی مشترک است تصریح کرد: ضروری است مناسبات ایران و الجزایر در سطوح علمی، گردشگری و پارلمانی نیز همتراز با روابط سیاسی دو کشور ارتقا یابد.

احمد بن یمینه نیز با ابراز امیدواری نسبت به توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، بر اشتراک نظر دو کشور در موضوعات مختلف، از جمله موضوعات مرتبط با فلسطین تاکید کرد.




دیدار وزیر مشاور در امور خاورمیانه ریاست جمهوری نیکاراگوئه با امیرعبداللهیان


وزیر امور خارجه کشور مان در دیدار با وزیر مشاور در امور خاورمیانه، آفریقا و کشورهای عربی ریاست جمهوری نیکاراگوئه نیز ضمن اشاره به سطح عالی روابط سیاسی دو کشور، بر لزوم توسعه مناسبات دو کشور در حوزه اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از ارسال پیام تسلیت و همبستگی رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه با دولت و ملت ایران به مناسبت حادثه تروریستی شاهچراغ قدردانی کرد.«محمد لشتر» وزیر مشاور نیکاراگوئه هم در این دیدار ضمن استقبال از ابتکار عمل ایران در برگزاری نشست عالی رتبه گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد، بر علاقه مندی کشورش برای توسعه روابط همه جانبه با ایران، به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها