در گفت وگو با معاون وزیر خارجه کوبا؛

امیرعبداللهیان: نشست منشور ملل متحد پیام محکومیت تحریم کشورهای مستقل است

امیرعبداللهیان: نشست منشور ملل متحد پیام محکومیت تحریم کشورهای مستقل است
شنبه 14 آبان 1401 - 16:09

وزیر امور خارجه هدف از نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد را ارسال پیامی جدی در زمینه محکومیت یکجانبه گرایی و تحریم کشورهای مستقل عنوان کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

الیو رودریگز پردومو معاون وزیر خارجه کوبا در حاشیه "نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد" در تهران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ارزیابی مثبت از سطح روابط دو کشور در حوزه سیاسی، بر ارتقای همکاری ها در بخش های اقتصادی در بستر ظرفیت های موجود و رسیدن آن به سطح مناسبات سیاسی دو کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین هدف نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد را ارسال پیامی جدی در زمینه محکومیت یکجانبه گرایی و تحریم کشورهای مستقل عنوان کرد.

معاون وزیر خارجه کوبا نیز در این دیدار ضمن ابراز تسلیت و محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، با برشمردن زمینه های ارتقای همکاری‌های دو کشور خصوصا در حوزه اقتصادی، از طرف وزیر خارجه کوبا رسما از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به هاوانا دعوت به عمل آورد.

نخستین نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل صبح امروز با حضور معاونان وزیر، نمایندگان و فرستادگان کشورهای عضو در تهران آغاز شد. در این نشست نمایندگان کشورهای مختلف به بیان دیدگاه‌های خود درباره‌ مهمترین مسائل بین‌المللی پرداختند.

پربیننده ترین خبرها