تحویل ۵۰ داعشی از اردوگاه الهول سوریه به سازمان مبارزه با تروریسم عراق

تحویل ۵۰ داعشی از اردوگاه الهول سوریه به سازمان مبارزه با تروریسم عراق
يکشنبه 15 آبان 1401 - 15:49

منابع خبری از تحویل ۵۰ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در اردوگاه "الهول" سوریه که تحت کنترل شبه نظامیان قسد است، به سازمان اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق خبر دادند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش سایت النشره، گروه مخالفان سوری موسوم به "دیده بان حقوق بشر در سوریه" اعلام کرد که شبه نظامیان موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) امروز (یکشنبه) ۵۰ عنصر تروریستی داعشی را که تابعیت عراقی دارند، به اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم استان نینوا در شمال غربی عراق تحویل دادند.

این عناصر داعشی از طریق گذرگاه "الولید" در مرز سوریه و اقلیم کردستان عراق تحویل شدند.

بر اساس این گزارش، گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" در ۱۲ اوت گذشته نیز اعلام کرد که ۱۵۰ خانواده عناصر داعشی دارای تابعیت عراقی اردوگاه الهول را ترک کرده و به کشور خود بازگشتند.

این گروه افزود که این اقدام با هماهنگی مشترک مدیریت اردوگاه الهول و دولت عراق انجام شد.

به گفته این گروه، تعداد افراد خانواده هایی که از اردوگاه الهول خارج شده اند، تقریبا ۶۲۰ نفر است که همگی اعضای خانواده های داعشی هستند.

مقامات سوریه بارها از کشورها خواسته اند تا شهروندان خود را که بخشی از داعش بوده اند و در حال حاضر در اردوگاه الهول ساکن هستند، بازگردانند.

پیش از این نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد درباره وضعیت اردوگاه الهول در این کشور هشدار داده و گفته بود که کودکان در این اردوگاه با خطر شستشوی مغزی و تزریق تفکر تکفیری روبرو هستند.

اردوگاه الهول در ۴۵ کیلومتری شرق شهر الحسکه در شمال سوریه قرار دارد و زیر نظر گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) اداره می شود. این گروه از حمایت آشکار آمریکا برخوردار است. در این اردوگاه بسیاری از عناصر داعش و خانواده های آنها در کنار غیرنظامیان آواره زندگی می کنند.

پربیننده ترین خبرها