سرهنگ سابق ارتش بحرین از قانون انزوای سیاسی انتقاد کرد

يکشنبه 15 آبان 1401 - 21:01

سرهنگ سابق ارتش بحرین با انتقاد از قانون انزوای سیاسی در بحرین گفت، این قانون ابزاری است که شهروندان را علیه دولت تحریک می کند.

العالم – بحرین

وی افزود که منطقی نیست دولت شخصیت های مخالف را در زندگی اجتماعی، سیاسی، مدنی و اقتصادی منزوی کند، آنهم اشخاصی که عمدتا سرپرست خانواده و دارای فرزند هستند و من آنان را مظلوم می دانم.

دیده بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود اعلام کرد که دولت بحرین از قوانین انزوای سیاسی و انواع تاکتیک های دیگر برای دور نگه داشتن فعالان و اعضای سابق احزاب اپوزیسیون از مناصب دولتی و دیگر جنبه های زندگی عمومی استفاده می کند.

گزارش تاکید کرد که منزوی کردن شخصیت های مخالف از زندگی اجتماعی، سیاسی، مدنی و اقتصادی در بحرین، نقض حقوق بشر است.

این گزارش خاطر نشان کرد که دولت بحرین باید قوانین انزوای سیاسی 2018 را لغو کند، به مجازات مخالفان پایان دهد و حقوق کامل قانونی، سیاسی و مدنی را به همه شهروندان بحرینی بازگرداند.

بنا به این گزارش، دولت باید انجمن‌های سیاسی منحل شده را احیا و محدودیت‌های اعمال شده بر شخصیت های مخالف در زمینه شرکت در انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها لغو کند و به اقدامات محدودکننده‌ علیه آنان پایان دهد و اشخاصی که به خاطر فعالیت سیاسی مسالمت آمیز زندانی شده اند را آزاد کند.

این گزارش تاکید کرد، همپیمانان بحرین مانند آمریکا، انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا، باید به مقامات بحرین فشار بیاورند تا به سرکوب مخالفان و فعالان جامعه مدنی پایان دهد.

پربیننده ترین خبرها