جمعیت الوفاق بحرین ۱۳۹ دلیل برای تحریم انتخابات آل خلیفه اعلام کرد

جمعیت الوفاق بحرین ۱۳۹ دلیل برای تحریم انتخابات آل خلیفه اعلام کرد
يکشنبه 15 آبان 1401 - 13:50

جمعیت الوفاق بحرین، ۱۳۹ دلیل برای تحریم انتخابات صوری و ساختگی آل خلیفه اعلام کرد.

العالم - بحرین

به گزارش مرآه البحرین، این 139 دلیل شامل «نقص قانونی و قانون اساسی، فقدان روند انتخابات بر اساس حداقل معیارهای عدالت و ساختاری و سست بنیان بودن برای بیان اراده شهروندان بحرینی به شکل علمی» است.

دلایل یاد شده همچنین بر اساس ابعاد و زوایای مختلف تجربه شده است که این انتخابات جعلی منجر به تشکیل پارلمانی فرمایشی خواهد شد و نمایندگی مردم را ندارد و قادر به انجام هیچ کاری نیست.

به گزارش جمعیت الوفاق بحرین، خلاصه این دلایل است که نتیجه همه مقدمات، شرایط و رویه‌های انتخابات ساختگی است و 100 درصد دولت منامه را نمایندگی می‌کند.

چند شب گذشته نیز ملت بحرین با برگزاری تظاهراتی خواستار تحریم انتخابات صوری پارلمانی شده و برگزاری این انتخابات را به نفع روند سیاسی آل خلیفه و سازش با رژیم صهیونیستی دانستند.

در این پلاکاردها شعارهایی از جمله «گزینه ما تحریم است، رأی تو یعنی سازش»، «به خاطر بحرین هرگز در انتخابات شرکت نخواهیم کرد»، «هر کس در این انتخابات شرکت کند، از این مردم نیست»، «زندانیان بحرین را نجات دهید»، «ملت خواهان خالی شدن زندان‌هاست»، «زندانیان ما در خطر هستند آن‌ها را فورا آزاد کنید»، «زندانیان را از مرگ تدریجی نجات دهید»، «لبیک ای زندانی» و «آزادی برای اسرا» نوشته شده بود».

پیش از این نیز شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین اعلام کرد: «انتخابات در بحرین تنها برای استبداد بیشتر است و مردم در این حکومت تنها ابزاری هستند تا حکومت به طور کامل بر آن‌ها مسلط شود. آیا عقل اجازه شرکت در این انتخابات را می‌دهد»؟

اخیرا نیروهای معارض بحرین با صدور بیانیه‌ای انتخابات جعلی و ساختگی رژیم آل خلیفه را تحریم و از طرح سیاسی جدیدی رونمایی کردند.
فراخوان‌های مردمی و حزبی برای تحریم انتخابات پارلمانی بحرین با توجه به رویکرد حکومت آل خلیفه و اتخاذ سیاست طرد کردن و ممنوعیت سیاسی در این کشور، در حال افزایش است.

گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه از تمام مردم بحرین از شیعه گرفته تا سنی و پیروان سایر ادیان و مذاهب و همچنین تمام گروه‌ها و اصناف خواسته است تا برای دفاع از منافع ملی و مقابله با فساد، یهودی‌سازی و حمله به هویت ملی، این انتخابات را تحریم کنند. چراکه حمایت از آینده کشور و ملت با این انتخابات هدف قرار گرفته است.

قرار است انتخابات پارلمانی بحرین در نوامبر آینده برگزار شود؛ اما از آنجا که از زمان آغاز اعتراضات مردمی در اوایل سال 2011 تاکنون، هیچ اقدام امیدوارکننده‌ای برای اصلاح امور در این کشور صورت نگرفته و پاسخی به مطالبات انقلابیون داده نشده، انتظار می‌رود که اغلب احزاب مخالف رژیم آل خلیفه این انتخابات را تحریم کنند.

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در بحرین، به نظر می رسد که عرصه سیاسی این کشور رنگ و بویی ندارد. به گفته «وفاء العم» روزنامه نگار بحرینی، این وضعیت ناشی از تصمیم آل خلیفه برای انحلال جمعیت‌های سیاسی و اعمال قانون ممنوعیت فعالیت سیاسی است که مانع از فعالیت سیاسی و مدنی تعداد قابل توجهی از اعضا و رهبران جمعیت‌های سیاسی مخالف از جمله شرکت در انتخابات پارلمانی شده است.

بحرین از 14 فوریه 2011 تاکنون شاهد تقابل نظام آل خلیفه با مردم است. مردم که در ابتدا مطالبات مدنی و اصلاح‌طلبانه داشتند توسط رژیم آل خلیفه و با حمایت آل سعود سرکوب شدند و رهبران سیاسی و مذهبی نیز یا به احکام طولانی‌مدت حبس و سلب تابعیت و یا به تبعید از بحرین محکوم شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با قساوت بسیار شدیدی با مردم برخورد می‌کند و تاکنون احکام اعدام متعددی اجرا شده‌اند و تعداد بسیار زیادی از مردم، انقلابیون و فعالان سیاسی به خارج از کشور کوچ داده شده‌اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها