زلال قرآن (1610)؛

جنس نامه عمل مومنین و مجرمین از چیست ؟

جنس نامه عمل مومنین و مجرمین از چیست ؟
يکشنبه 15 آبان 1401 - 22:07

العالم - زلال قرآن

با برداشت از آیات 33 و 34 سوره مبارکه زمر:

« وَالَّذِي جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ . لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ عِنْدَ رَبِّهِمْ ذَٰلِكَ جَزَاءُ الْمُحْسِنِينَ»

ترجمه: (و آن کس که به خدا و قیامت ایمان آورده و به صداقت عمل کند، به حقیقت اهل تقواست. برای آن بندگان نزد خدایشان از هر نعمتی که بخواهند مهیّاست، که این پاداش نیکوکاران عالم است).

می توان گفت محتوای نامه عمل مومنین که با ایمان راستین بخدا و رسول الله (ص) و قیامت و...، صراط مستقیم الهی را انتخاب و در آن حرکت کنند، از جنس ایمان خالصانه، تسلیم بودن در برابر اوامر الهی، مجاهدت در راه حق، انجام اعمال صالحه و اخلاق حمیده، و...، است.

و با برداشت از آیه 25 سوره مبارکه حج:

« إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّـهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِي جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاءً الْعَاكِفُ فِيهِ وَالْبَادِ وَمَنْ يُرِدْ فِيهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ»

ترجمه: (آنان که کافر شده و (مردم را) از راه خدا منع می‌ کنند و نیز کسانی که مردم را از مسجد الحرام (که احکام آن را برای اهل آن شهر و بادیه ‌نشینان یکسان قراردادیم) مانع می ‌شوند، و هر کسی که در آنجا اراده الحاد و تعدی کند و (به خلق) ظلم و ستم نماید همه را (به کیفر کفر و ظلمشان) از عذابی دردناک می ‌چشانیم).

می شود گفت که محتوای نامه عمل مجرمین (کفار و مشرکین و منافقین و...) که با پلیدی و انجام اعمال ناصالح از صراط مستقیم الهی منحرف شده اند، از جنس بی ایمانی (کفر و شرک و نفاق و الحاد)، ظلم و ستم، گناهان و معاصی، اعمال ناپسند، اخلاق رذیله، و...، است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها