چرا زلینسکی تلاش می کند پای ایران را به جنگ ابلهانه خود بکشاند؟

چرا زلینسکی تلاش می کند پای ایران را به جنگ ابلهانه خود بکشاند؟
دوشنبه 16 آبان 1401 - 17:01

با تأملی در اظهارات زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین و هیئت دولت این کشور این تصور به وجود می آید که انگار اوکراین با ایران می جنگد نه با روسیه و طوری روی سلاح های ایرانی تمرکز کرده است که انگار اگر این سلاح ها نبودند، ارتش اوکراین تا الان وارد مسکو شده بودند.

العالم - کشکول

روزی نیست که یک مقام اوکراینی درباره خطر "سلاح های ایرانی" بری این کشور هشدار ندهد؛ سلاحی که معادلات جنگ را به نفع روسیه تغییر داده و اروپا را از برق محروم و اوکراین را دچار بحران و کل زیرساخت های آن را نابود کرده و امنیت غذایی جهان را به خطر انداخته است و اگر این سلاح نبود روسیه در جنگ با اوکراین شکست می خورد.!!

نکته قابل توجه این است که هر بار یک مسئول اوکراینی درباره حوادث و تحولات میدانی جنگ در این کشور سخن می گوید به طور عجیبی سخن را به ضرورت اعمال تحریم های آمریکایی و اروپایی و غربی و سازمان ملل بر ایران می کشاند و ما نمی دانیم که چطور به ذهن همه این مسئولان به این نکته ختم می شود که باید تحریم ها علیه ایران بیشتر شود؛ در حالی که بیش از یک چهارم از خاک اوکراین از کنترل دولت این کشور خارج شده است!؟ آیا این موضوع واقعا تصادفی است یا کسانی این موضوع را به ذهن آنها تلقین می کنند؟!

مقامات اوکراینی کار را به جایی رسانده اند که یوری اهنات، سخنگوی نیروی هوایی این کشور می گوید: ارتش اوکراین اکنون نگران این است که روسیه با خرید موشک های میانبرد از ایران، از آنها علیه اوکراین استفاده کند و این موضوع بسیار خطرناک است زیرا اوکراین سلاح دفاعی مناسب ندارد.

او طوری صحبت کرده است که انگار روسیه کشوری از جهان سوم است نه یک ابرقدرت که خود، سلاح هایی در اختیار دارد که هیچ کشوری در جهان به آن دسترسی ندارد. اهنات تلاش می کند افکار عمومی جهان را متقاعد کند که اوکراین سلاح دفاعی مناسب در برابر موشک های روسی را دارد اما سلاح مناسب در برابر موشک های ایرانی را ندارد!

زلینسکی در توجیه توقف فروش برق به کشورهای اروپایی، حمله موشکی و پهپادی روسیه به نیروگاه برق این کشور را بهانه کرده است و طبق معمول خواستار اعمال تحریم بر ایران شده است.! او حتی در دیدار با اورسلا فون درلان برای درخواست کمک، فراموش نمی کند که خواستار اعمال تحریم های بیشتر بر ایران شود.!

مقامات اوکراینی در برخی موارد پا را از این هم فراتر گذاشته و خواستار برخورد با ایران به روش های دیگری فراتر از تحریم شده اند. این در حالی است که مقامات ایرانی پیوسته تأکید کرده اند که ایران در زمان جنگ به روسیه هیچ پهپادی نفروخته است. بلکه قبل از جنگ تعداد محدودی پهپاد در چارچوب توافق نظامی بین دو کشور، در اختیار مسکو قرار داده است.

کاملا روشن است که ادعاهای زلینسکی هیچ ارتباطی به این هیاهویی که دولتش به راه انداخته است ندارد بلکه صرفا تلاشی است در جهت اجرای دیکته دیگران از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی و گرنه او اگر واقعا صداقت داشت و واقعا به دنبال حقیقت بود، دیدار با مقامات ایرانی را آنهم دو هفته مانده به بررسی اتهام استفاده از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین رد نمی کرد. از سوی دیگر شاهد آن هستیم که اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین می گوید: "تهران باید بداند که پیامدهای همدستی با جنایات روسیه ضد اوکراین بسیار بیشتر از منافع آن است".

مقامات اوکراینی ثابت کرده اند که بیش از آنکه به فکر منافع کشورشان باشند به دنبال دشمنی با ایران هستند. آنها برای تحقق اهداف درازمدتی که هیچ ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد دیوانه وار به دنبال متهم کردن ایران هستند. آنها از جمله شخص زلینسکی بهتر از هر کسی می دانند که روسیه نیازی به سلاح هیچ کشوری ندارد و در واقع مصائبی که اکنوندر اوکراین در حال وقوع است، نتیجه پیروی کورکورانه مقامات این کشور از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

واقعا شرم آور است که زلینسکی هنوز هم مثل یک کمدین سرگرم اجرای چنین نقشی است و می خواهد تمام مشکلات و فجایع داخل اوکراین را به گردن چند پهپاد ایرانی بیندازد در حالی که تمام انبارهای سلاح غرب، بی حد و حساب در اختیار اوست.

پربیننده ترین خبرها