نگرانی السدیس از خشم اربابش، بن‌سلمان

نگرانی السدیس از خشم اربابش، بن‌سلمان
دوشنبه 16 آبان 1401 - 18:37

این موضوع که ولیعهد سعودی هیئت نظارت و مبارزه با فساد را مکلف کرده که درباره ثروت عبدالرحمن السدیس، رئیس کل اداره امور حرمین شریفین تحقیق کند، شیفتگان شخصیت السدیس را غافلگیر کرده است.

العالم- کشکول

السدیس که به نمایندگی از بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، در مسجدالحرام اموال شهروندان سعودی را چپاول می‌کرد حالا که فاش شده ارزش دارایی‌های او بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال است، در تیر رس بن‌سلمان قرار گرفته است.

حساب کاربری العهد الجدید، که اخبار و اطلاعات عربستان سعودی را رصد می‌کند، اعلام کرده که السدیس بعد از آنکه به برکناری از سمتش تهدید شده، چانه‌زنی و سپس بخشی از ثروت خود را واگذار کرده است.

ویدیویی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد السدیس به مناسبت هشتمین سالگرد به قدرت رسیدن ملک سلمان، طوماری که برای اعلام بیعت و حمایت از پادشاه روی دیوار ساختمان ریاست در مکه مکرمه نصب شده بود، امضا کرده و پایین این امضا نوشته است: برای تقرب به خدای متعال، بر بیعت با ولی امر و اطاعت از او تاکید می‌کنیم.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا السدیس پس از مصادره پول‌هایش، به بن سلمان ابراز علاقه و دوستی می‌کند؟ آیا السدیس می‌ترسد که به سرنوشت شاهزادگانی دچار شود که در سال ۲۰۱۸ در هتل ریتز کارلتون بازداشت شدند؟ یا اینکه نگران آن است که سناریویی مشابه سناریوی قتل جمال خاشقجی نیز روزی برای او طراحی و پیاده شود؟

پاسخ هر چه که باشد، اقدام السدیس در کف و دست زدن برای بن سلمان، در تضاد با رویکردهای دین اسلام واقعی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها