سقوط یک فروند جت نیروی هوایی آمریکا در «می‌سی‌سی‌پی»

سقوط یک فروند جت نیروی هوایی آمریکا در «می‌سی‌سی‌پی»
سه شنبه 17 آبان 1401 - 17:11

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که یک فروند جت آموزشی این کشور نزدیک یک پایگاه هوایی در ایالت «می‌سی سی پی» سقوط کرد.

العالم - آمریکا

نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند جت آموزشی این کشور نزدیک پایگاه هوایی در ایالت «می‌سی سی پی» سقوط کرد.

به نوشته وبگاه «ارفورس تایمز» بر اثر سقوط هواپیمای نظامی نیروی هوایی ایالات متحده در روز دوشنبه در می‌سی سی‌پی، یک فروند هواییمای آموزشی «تی-۳۸ تالون» سقوط کرد. در این سانحه خلبان این پرواز موفق به خروج اضطراری شدد.این هواپیما در ۲۰ مایلی جنوب پایگاه هوایی «کلمبوس سقوط کرد.

سرهنگ «جرمی برگین» معاون فرمانده گردان شکاری چهاردهم امریکا گفت: «ما به طور مداوم خلبانان خود را آموزش می‌دهیم تا در تمام موقعیت‌های اضطراری مانند حادثه روز دوشنبه واکنش مناسب نشان دهند»

بنابر اعلام نیروی هوایی آمریکا ،خلبان این پروز اینک در بیمارستان بستری است و متخصصان امور هوایی در حال بررسی علت این سانحه هوایی هستند. تی-۳۸ تالون، هواپیمای ساختِ کارخانه «نورثروپ» در آمریکاست . این هواپیما جزو جت‌های فرا صوت به‌شمار می‌آید و مهمترین هدف از ساخت این هواپیما، آموزش خلبانان جنگنده است.

اخیرا، یک جنگنده «اف-۳۵» در ایالت یوتا سقوط کرد.منابع رسانه‌ای در آمریکا گزارش دادند، یک فروند جنگنده اف-۳۵ ا در پایگاه هوایی «هیل» این کشور دچار سانحه شد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که خلبان این جنگنده توانست قبل از برخورد اف-۳۵ به زمین «ایجکت» کند و نیروهای امدادی او را برای بررسی وضعیت جسمانی، به بیمارستان منتقل کردند.

به گفته مسئولان آمریکایی، سقوط جنگنده اف-۳۵ زمانی رخ داد که خلبان آن از تمرین آموزشی عادی خود به پایگاه برگشت اما حین تلاش برای فرود دچار حادثه شد و سقوط کرد.

سقوط پرهزینه‌ترین هواپیمای جنگی آمریکا در حالی انجام شده که اواخر تیرماه زمین گیر شدن جنگنده اف-۳۵ در آمریکا خبرساز شده بود. بر همین اساس، شبکه «بلومبرگ» در گزارشی هشدار داده بود که کمبود قطعات یدکی ممکن است برخی از جنگنده‌های اف-۳۵ را زمین‌گیر کند

دیوان محاسبات آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری که منجر به کمبود موتورهای فعال می شود، جنگنده‌های اف-۳۵ را بیشتر و برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار زمین گیر کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها