کارکنان فرودگاه‌های بلژیک اعتصاب می‌کنند

کارکنان فرودگاه‌های بلژیک اعتصاب می‌کنند
چهارشنبه 18 آبان 1401 - 06:42

منابع خبری گزارش داده‌اند بزرگترین فرودگاه بلژیک اعلام کرده در اعتراض به کاهش قدرت خرید عمومی نزدیک به نیمی از پروازهای خودش را لغو می‌کند.

العالم - اروپا

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند بزرگترین فرودگاه در بلژیک قرار است نیمی از پروازهایش را روز چهارشنبه لغو کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فرودگاه «زوانتم» بلژیک که در ماه سپتامبر پذیرای دو میلیون مسافر بود، اعلام کرد به دلیل اجرای اعتصابات با «اختلالات جدی» در خدمت‌رسانی روبرو می‌شود و تعداد زیادی از پروازها در این فرودگاه لغو شده یا تغییر داده می‌شوند تا جلوی تاخیرها و انتظارهای طولانی گرفته شود.

فرودگاه شارلروا، دومین فرودگاه بزرگ بلژیک واقع در جنوب این کشور هم در وبسایتش اعلام کرد، همه پروازهایش را برای روز چهارشنبه لغو کرده است.

به نوشته رویترز، با اجرای راهپیمایی اعتراضی کارکنان شبکه‌های حمل‌ونقل محلی در بروکسل برای مطالبه بهبود وضعیت دستمزدها و شرایط کاری، سفرهای عمومی تقریبا به طور کامل در این کشور متوقف می‌شود.

در اکتبر ۲۰۲۲ رکورد جدیدی در زمینه تورم سالانه در بلژیک ثبت شد. تورم سالانه بلژیک در اکتبر ۲۰۲۲ به رقم ۱۲.۲۷ درصد رسید که بالاترین میزان تورم ثبت شده در این کشور از ژوئن ۱۹۷۵ تا کنون بوده است.

این افزایش تورم در اثر افزایش هزینه‌های انرژی و غذا رخ داد که به نوبه خود از روند تحریم‌ها و اقدامات ضد روسی گسترده اروپایی‌ها در واکنش به جنگ در اوکراین تاثیر پذیرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها