سخنگوی دولت ترامپ فرماندار شد

سخنگوی دولت ترامپ فرماندار شد
چهارشنبه 18 آبان 1401 - 11:28

تازه ترین نتایج بدست آمده از انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آمریکا، حاکی است که «سارا هاکِبی سندرز» (Sarah Huckabee Sanders) سخنگوی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، فرماندار ایالت آرکانزاس شد.

العالم - آمریکا

شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر افزود: هاکبی سندرز که زمانی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود، توانست در این دور از انتخابات میان دوره‌ای، با شکست دادن «کریس جونز» (Chris Jones) رقیب دموکرات خود، نخستین زنی باشد که عهده دار فرمانداری ایالت کارنزاس می شود.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی درادامه نوشت: با پیروزی هاکبی سندرز وی به جمع سایر بانوان فرماندار از حزب جمهوریخواه همچون «کیت اوی» (Kate Ivey) از ایالت آلاباما، «کریستی نوئم» (Kristi Noem) از ایالت داکوتای جنوبی و«کیم رینولدز» (Kim Reynolds) از آیوا دراین دور از انتخابات میان دوره‌ای، می پیوندد.

این گزارش می افزاید: «مایک هاکبی» پدر وی نیز پیشتر و بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ میلادی فرماندار ایالت آرکانزاس بود.

انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آمریکا که روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه در سراسر آمریکا برگزار شد، نامزدهای دوحزب جمهوریخواه و دموکرات و برخی دیگر نامزدهای مستقل برای کسب تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا و همچنین تصاحب ۳۶ پست فرمانداری دراین کشور به رقابت پرداختند.

به گزارش ایرنا، تا لحظه مخابره این خبر و بنابر گزارش شبکه خبری سی ان ان حزب جمهوریخواه با کسب ۱۹۳ کرسی از حزب دموکرات که تا این لحظه ۱۷۰ کرسی را بدست آورده، در مجلس نمایندگان پیشتاز است، درهمین حال دموکراتها تاکنون ۴۸ کرسی و جمهوریخواهان ۴۷ کرسی از یکصد کرسی سنا را بدست آورده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها