در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره؛

ترامپ بار دیگر در شیپور تقلب در انتخابات آمریکا دمید

ترامپ بار دیگر در شیپور تقلب در انتخابات آمریکا دمید
دوشنبه 16 آبان 1401 - 12:27

درحالی که انتخابات میان دوره‌ای در برخی از ایالت های آمریکا به صورت زودهنگام درجریان بوده و قرار است بطور رسمی فردا ( هفدهم آبان ) برگزار شود، دونالد ترامپ و هواداران جمهوری‌خواه وی از هم اکنون و پیشاپیش نتایج انتخابات را زیر سوال برده و مدعی شده اند که اگر شکست بخورند، تقلب شده است.

العالم ـآمریکا

دونالد ترامپ که بعد از گذشت دو سال همچنان نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به رسمیت نشناخته و در تلاش برای تغییر نتیجه آرا حتی هواداران جمهوری خواه خود را تحریک کرد تا به ساختمان کنگره آمریکا،حمله کنند و به همین خاطر باید در دادگاه پاسخگو باشد، دوباره در نظر دارد درصورتی که نتیجه آرا در انتخابات میان دوره ای به دلخواه وی و هم حزبی هایش نباشد، آنرا از هم اکنون و پیشاپیش مخدوش جلوه دهد.

تارنمای شبکه خبری سی ان ان با پرداختن به این موضوع در توییتی آورده است: ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان از هم اکنون نتایج انتخابات میان دوره ای را مورد تردید قرار داده اند.

در این گزارش آمده است: ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از هم اکنون مشروع بودن نتایج انتخابات میان دوره‌ای بخصوص در ایالت پنسیلوانیا که نتایج آرای آن همواره بین دو حزب دموکرات و جمهوریخواه متغیر بوده را مورد تردید قرار داد و در شبکه اجتماعی نوشت: بفرمایید! دوباره، انتخابات تقلبی !

این گزارش می افزاید؛ «تدکروز» سناتورجمهوری‌خواه ایالت تگزاس و هوادار ترامپ نیز در توئیتی دراین باره نوشت: چرا فقط شهرهایی که آبی (منحصرا) مربوط به دموکرات ها هستند باید نتیجه شمارش آنها روزها طول بکشد اما سایر کشور باید درهمان شب انتخابات به انجام برسد.

براساس این گزارش، شهر دیترویت واقع در ایالت میشیگان آمریکا ، مانند سایر شهرهای تحت تسلط دموکرات ها با جمعیت سیاه پوستان، هدف تئوری توطئه تقلب در انتخابات ترامپ و دیگران در سال ۲۰۲۰ بود، حال جمهوریخواهانی که برای فرمانداری و سایر کرسی های کنگره در انتخابات میشیگان شرکت کرده اند، مشروعیت و اعتبار رای ده‌ها هزار رای دهنده دیترویت در سال ۲۰۲۲ را به چالش می کشند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز با پرداختن به این موضوع نوشت که جو بایدن و دونالد ترامپ روسای جمهوری کنونی و پیشین آمریکا بر سر نتایج نهایی انتخابات میان دوره ای در یک دوئل انتخاباتی علاوه بر بیم دادن رای دهندگان، یکدیگر را به مخدوش ساختن نتیجه این دور از انتخابات متهم کرده اند.

براساس این گزارش، بایدن هشدار داده است که درصورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای روز سه‌شنبه (۱۷ آبان ماه) این موضوع می‌تواند باعث تضعیف دموکراسی در آمریکا شود، درحالی که ترامپ دو روز قبل از برگزاری رای‌گیری مدعی شد جمهوری‌خواهان می‌توانند کنترل هر دو مجلس کنگره را به دست گیرند.

به نوشته این خبرگزاری،این اظهارات به دوئلی در همایشی که این دو در نیویورک و فلوریدا برگزار کرده بودن، بدل شد و دورنمای بد (نتیجه انتخابات ) برای دموکرات ها که می توانند با آن مواجه باشند را برجسته ساخت.

براساس این گزارش، کنترل حتی یکی از دو مجلس کنگره توسط جزب جمهوری‌خواه ، منجر به ممانعت از هرگونه دستور کار دولت بایدن و قانوگذاران دموکرات و همچنین به راه افتادن تحقیقات مخرب علیه بایدن از سوی حزب مخالف خواهد شد؛ بایدن بارها هشدار داده است که بسیاری از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه با انعکاس ادعاهای کذب ترامپ درباره دزدیده شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، تهدیدی برای هنجارهای دموکراتیک در این کشور به شمار می روند.

به گزارش ایرنا، انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲آمریکا قرار است فردا هشتم ماه نوامبر برابر با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شود، نامزدها از دو حزب مطرح دموکرات و جمهوریخواه و سایر احزاب بر سر تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰کرسی سنا و ۳۶ مقام فرمانداری ایالت ها به رقابت می پردازند، در این دور از انتخابات، جمهوریخواهان تنها به کسب پنج کرسی بیشتر برای دستیابی به اکثریت در مجلس نمایندگان و یک کرسی برای ریاست بر سنا نیاز دارند.

پربیننده ترین خبرها