عربستان یک شهروند آمریکایی را بازداشت کرد

عربستان یک شهروند آمریکایی را بازداشت کرد
چهارشنبه 18 آبان 1401 - 14:46

 وزارت امور خارجه آمریکا از بازداشت یک شهروند آمریکایی در عربستان سعودی خبر داد.

العالم - عربستان - امریکا

پایگاه خبری «‌الخلیج اونلاین»‌ امروز چهارشنبه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که عربستان سعودی یک شهروند آمریکایی به نام «کارلی موریس» را بازداشت کرده است.

«‌ند پرایس»‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت:‌ سفارت واشنگتن در ریاض با جدیت این موضوع را پیگیری می کند و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.

وی در یک کنفرانس خبری که توسط شبکه «سی ان ان» پخش شد، افزود: ما از گزارش هایی مبنی بر بازداشت «موریس»‌ آگاه هستیم و طبیعی است که امنیت شهروندان آمریکایی در خارج از کشور بالاترین اولویت ما است.

پیشتر خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه اعلام کرد که زن آمریکایی بازداشت‌ شده به دلیل مخالفت‌های همسر سابق سعودی‌ اش - با خارج کردن دختر خردسالش از عربستان- بازداشت شده است.

این خبرگزاری به نقل از گروه آمریکایی «ابتکار آزادی» نوشت که موریس روز دوشنبه به یک ایستگاه پلیس در شمال مرکز شهر بریده احضار شد و مقامات عربستان هنوز او را آزاد نکرده اند.

در همین حال مسئولان آمریکایی گفته اند که مقامات عربستانی بازداشت موریس را تایید کرده اند.

آنها اظهار داشتند که تلاش این شهروند آمریکایی برای خارج کردن دختر هشت ساله اش از عربستان به دلیل قوانین سختیرانه قیمومیت در عربستان دشوارتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موریس در تابستان ۲۰۱۹ به همراه دخترش وارد عربستان شد تا دختر را به خانواده پدرش معرفی کند اما او در آنجا گیر افتاد و وارد یک درگیری حقوقی در عربستان شد؛ جایی که نظام قیمومیت به پدران اجازه قیمومیت مطلق بر فرزندانشان می دهد.

کارلی موریس که در ۱۷ سالگی به دین اسلام گروید، در سال ۲۰۱۳ از طریق اینترنت با همسر سابق عربستانی خود در آمریکا آشنا شد و او در سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند و به کشورش زمانی که دخترشان چهار ساله بود، بازگشت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها