عربستان فرزند رئیس سازمان حقوق بشری "ذوینا" را بازداشت کرد

عربستان فرزند رئیس سازمان حقوق بشری
سه شنبه 17 آبان 1401 - 14:46

مقامات سعودی فرزند "عبدالحکیم الدخیل" رئیس سازمان حقوق بشری "ذوینا" را که به داشتن مواضع انتقادی نسبت به نقض حقوق بشر و سرکوب در عربستان مشهور است، بازداشت کردند.

العالم - عربستان سعودی

عبدالحکیم الدخیل که در تبعید اجباری در فرانسه به سرمی برد، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که به طور رسمی در جریان بازداشت تنها فرزند خود یعنی یاسر ۲۰ ساله قرار گرفته است و وی دانشجوی دانشگاه اسلامی محمد بن سعود است که در معرض شکنجه قرار گرفته است.

الدخیل گفت: مسئولیت حفظ جان فرزندش به طور کامل برعهده مقامات سعودی است.

الدخیل خواستار آزادی فوری فرزند خود شد زیرا به گفته او، بازداشت فرزندش به طور خودسرانه و غیرقانونی صورت گرفته است.

الدخیل ریاست سازمان مدافع حقوق بشر "ذوینا" را برعهده دارد و در تبعید اجباری در فرانسه است. وی فرزند عبدالعزیز الدخیل کفیل سابق وزارت دارایی عربستان است که سال ها در زندان های سعودی در معرض شکنجه قرار داشت و هم اکنون در بازداشت خانگی بسر می برد.

عبدالحکیم الدخیل در سال ۲۰۱۰ به طور خودسرانه در زندان های سعودی بیش از یک سال در بازداشت بسر برد؛ بدون آنکه اتهام خاصی به او نسبت داده شود و یا محاکمه شود.

در عربستان خانواده های بسیاری وجود دارند که اعضای آنها در معرض اقدامات انتقامجویانه فراگیر رژیم سعودی قرار گرفته اند که مواردی همچون قتل، بازداشت، شکنجه و تبعید را در برمی گیرد.

در میان خانواده های یاد شده خانواده "الحامد" هستند که سه برادر بخاطر دفاع از حقوق بشر در معرض اذیت و آزار و شکنجه و بازداشت قرار گرفته اند و در این میان، عبدالله الحامد برادر بزرگتر و فعال برجسته حقوق بشر در اثر سهل انگاری پزشکی جان خود را از دست داد و دو برادر دیگر وی همچنان در بازداشت آل سعود بسر می برند. اینها هرسه عضو مشهورترین سازمان حقوق بشری عربستان به نام "حسم" هستند.

پربیننده ترین خبرها