شیخ حسین الدیهی در گفتگو با العالم: مردم بحرین از عادی سازی مبرا هستند/ احتمال نظارت یک تیم امنیتی اسرائیلی بر برگزاری انتخابات در بحرین/حضور پاپ در بحرین شکست دیپلماتیک برای رژیم بود/ رژیم بحرین اعتقادی به روند سیاسی ندارد/ فقر نیمی از مردم بحرین/ سنی و شیعه از اقدامات رژیم خشمگین هستند/ برنامه‌های خود را برای مقابله با رژیم به زودی اعلام می کنیم

شیخ حسین الدیهی در گفتگو با العالم: مردم بحرین از عادی سازی مبرا هستند/ احتمال نظارت یک تیم امنیتی اسرائیلی بر برگزاری انتخابات در بحرین/حضور پاپ در بحرین شکست دیپلماتیک برای رژیم بود/ رژیم بحرین اعتقادی به روند سیاسی ندارد/ فقر نیمی از مردم بحرین/ سنی و شیعه از اقدامات رژیم خشمگین هستند/ برنامه‌های خود را برای مقابله با رژیم به زودی اعلام می کنیم
چهارشنبه 18 آبان 1401 - 21:03

معاون دبیرکل جنبش الوفاق در گفتگو با العالم اظهار داشت: رژیم هیچ برنامه و هدفی برای داشتن یک مجلس واقعی ندارد، مردم آگاه بحرین انتخابات پیش‌رو را تحریم خواهند کرد.

العالم - بحرین

شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جنبش الوفاق در گفتگو اختصاصی با شبکه العالم پیرامون مسائلی از جمله «سیطره شرایط خفقان‌آور و محدودیت‌های حاکم در روند انتخاباتی» و «سرکوب امنیتی و انزوای سیاسی که در بدترین شکل خود بر انتخابات بحرین در سال 2022 سایه افکنده است» پرداخت.

مهمترین نکات مطرح شده در این گفتگو:

- تمام نیروهای مخالف، چه در داخل کشور و چه خارج و چه در زندان انتخابات را تحریم کرده‌اند.
- تصمیم به تحریم انتخابات، ابتدا از سوی شیخ احمد عیسی قاسم مطرح شد و تمام طرف‌های سیاسی با او همراه کردند.
- رژیم از جایگاه شیخ عیسی احمد قاسم و از تاثیر و نفوذ بالای او آگاه است.
- رژیم هواداران شیخ عیسی قاسم را به قتل رسانده است.
- بعد از تحریم، ما برنامه مستمر خود را برای مقاومت در برابر این شرایط دیکتاتوری و تلاش برای نجات ملت به طرق مختلف ادامه می‌دهیم.
- برنامه‌های خود را برای مقابله با رژیم به زودی اعلام می کنیم.
-رژیم می‌کوشد با منزوی کردن صد هزار نفر، در واقع همه مردم را منزوی کند، اما واقعیت آن است که خودش منزوی شده است.
- امروز سنی و شیعه و اکثر مردم از سیاست‌ها و اقدامات رژیم خشمگینند.
- رژیم قبل از آنکه مخالفان را منزوی کند خودش را منزوی کرده است.
- مردم امروز با تصمیم بر تحریم انتخابات، رژیم را منزوی کردند.
- میان سنی و شیعه، فقیر و ثروتمند و به عبارتی همه اقشار تبعیض وجود دارد
- به اتباع خارجی تابعیت داده می‌شود در حالی‌که از مخالفان سیاسی سلب تابعیت می‌شود
- فساد اداری و مالی محسوسی در بحرین وجود دارد که مردم به آن آگاه هستند
- 47 درصد مردم از صندوق‌های خیریه کمک دریافت می کنند.
- [انتخابات] در بحرین نمایش بسیار عجیبی است.
- رژیم نمی‌خواهد مجلس نمایندگان واقعی وجود داشته باشد، اصلا به پارلمان اهمیت نمی دهد، فقط دکوری می خواهد تا به دنیا نشان دهد در بحرین دموکراسی وجود دارد.
- در گذشته عده‌ای علیه مخالفان شعار می‌دادند به ویژه علیه شیخ علی سلمان؛ اما همین اشخاص امروز از انزوایی كه رژيم بحرين بر آنها تحميل كرده شاکی هستند.
- متحدان آل خلیفه نمی توانند از آن در برابر فشارهای سیاسی حمایت کنند.
- رژیم با انجام عادی سازی مرتکب اشتباه بزرگ شد و خود را دچار چالش کرده است.
- مردم بحرین از عادی سازی مبرا هستند.
- رژیم عواقب عادی سازی را بررسی نکرد و معلوم نیست سرانجام این اشتباه چه خواهد بود.
- احتمال نظارت یک تیم امنیتی اسرائیلی بر برگزاری انتخابات در بحرین
- طرحی برای احداث سفارت اسرائیل در بحرین وجود دارد، این ساختمان یک لانه جاسوسی بزرگ در منطقه برای اسرائیل خواهد بود.
- رژیم بحرین همه درهای خود را در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان یک حکومت و نه مردم باز کرده است.
- رژیم آل خلیفه در آغوش رژیم صهیونیستی افتاده اما در آینده پشیمان خواهد شد.
- رژیم متاسفانه به نصایح پاپ یا اشخاص دیگر گوش فرا نمی دهد
- پاپ در گفتگو با مقامات بحرین خواستار اجرای عملی مفاد قانون اساسی، نفی تبعیض، رعایت حق آزادی، توقف مجازات اعدام محکومان شد.
- آل خلیفه پس از انعکاس سخنرانی پاپ مجبور شد نیمه شب، با انتشار بیانیه‌ای، حمایت خود را از حقوق بشر اعلام کند.
- مشارکت در انتخابات آتی به معنای تایید سیاست‌های رژیم در سال‌های گذشته مانند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، فقیر شدن مردم بحرین و وضع قوانین ناعادلانه از سوی مردم خواهد بود که حقوق و آزادی ها را سلب کرده است.
- ارزیابی ها حاکی از عدم حضور مردم در این انتخابات است.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

رژیم کنترل ثروت ملی را در دست گرفته و حق تمام ملت را سلب کرده است

العالم: مخالفان سیاسی در بحران حرف خود را زدند و این بار ۱۳۹ دلیل را برای تحریم انتخابات و عدم مشارکت مشخص کردند؛ از سال ۲۰۰۲، که شما انتخابات را تحریم کرده‌اید تا به امروز چه چیزی تغییر کرده است؛ یعنی عدم اجماع سیاسی، و عدم انسجام در این چارچوب همچنان وجود دارد، به نظر شما چه تغییری ایجاد شده است؟

شیخ حسین الدیهی: در مورد انتخابات آتی می‌توان گفت که تمام نیروهای مخالف - چه در داخل کشور و چه خارج و چه در زندان - این انتخابات را به چند دلیل تحریم کرده‌اند؛ نخست: دیکتاتوری حاکم بر کشور؛ رژیمی که حق تصمیم‌گیری در هیچ سطوحی، چه سیاسی، چه اجرایی، چه قضایی و چه رسانه‌ای، را برای هیچ شهروندی قائل نیست و تمام طیف‌های ملت بحرین را به حاشیه رانده است. این به تنهایی دلیلی کافی برای تحریم این انتخابات است. این رژیم کنترل ثروت ملی را در دست گرفته و حق تمام ملت را سلب کرده است؛ لذا می‌بینیم که قدرت در انحصار یک شخص درآمده؛ همه اینها منجر به مشکلات متعددی در سطح بسیار وسیعی شده که کشور را تحت تاثیر قرار داده است و همچنین دیکتاتوری حاکم بر کشور به فروپاشی بسیاری از ساختارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی منجر شده است که دلایل مختلفی وجود دارد که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم.

العالم: بنابراین در این چارچوب، تصمیم معارضان سیاسی در بحرین به تحریم انتخابات، بر روحیه مردمی در زمان مشارکت در انتخابات ۱۲ نوامبر تاثیر خواهد گذاشت؟ به‌ویژه اینکه رژیم به وضوح اصرار دارد که این انتخابات برگزار شود هر چند که بخش اعظمی از شهروندان اصیل کشور در آن مشارکت نداشته باشند؟

شیخ حسین الدیهی: تصمیم به تحریم انتخابات، ابتدا از سوی شیخ احمد عیسی قاسم- که رهبری ملی و مورد احترام و پذیرش ملت بحرین است، اعلام شد که تمام طرف‌ها و جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های معارض- همانطور که اشاره کردیم چه در داخل و چه در خارج و چه پشت میله‌های زندان- نیز با او همراهی و درباره تحریم انتخابات اجماع کامل کردند و همین موضع این طرف‌ها، قطعا بر میزان مشارکت در انتخابات آتی تاثیر خواهد گذاشت.

رژیم هواداران شیخ عیسی قاسم را به قتل رسانده است

العالم: شیخ عیسی قاسم در سخنرانی اخیرش، به ملت بحرین هشدار داد که در دام انتخابات نیفتند و شرکت کردن در این انتخابات به معنای مشارکت در ظلم است؛ رژیم حاکم از این بیانیه‌های شدیداللحن ترسیده است؛ آیا این تصمیم به مثابه سلاح تهدید علیه این رژیم نیست؟

شیخ حسین الدیهی: یقیقا اینگونه است و رژیم از جایگاه شیخ عیسی احمد قاسم و از تاثیر و نفوذ بالای او آگاه است؛ وجود شیخ عیسی قاسم و حضورش در بحرین برای رژیم آل خلیفه خوشایند نیست لذا، رژیم او را سرکوب سیاسی کرده و هوادارانش را که در راه دفاع از او جانفشانی می‌کردند، به قتل رساند. در واقع، رژیم آل خلیفه از حقیقت و جایگاه این روحانی مبارز و تاثیر خطابه‌ها و مواضع سیاسی‌اش آگاه است و بنابراین روی او بیشتر حساب می‌کند.

ما تحریم انتخابات را در سایه اقدامات سرکوبگرانه رژیم انتخاب کردیم

العالم: معارضان سیاسی در بحرین و ملت بحرین رسما از نظر سیاسی منزوی شده‌اند؛ شما وجود نهادهای قانونی در این کشور را احساس نمی‌کنید؛‌ با این اوصاف معارضان سیاسی، در حالی‌که در پارلمان حضور ندارند؛ چه ابزاری در اختیار دارند که آن را در سال ۲۰۲۲ به ملت بحرین تقدیم کنند؟

شیخ حسین الدیهی:‌ ما تا دیروز در پارلمان بودیم و تلاش می‌کردیم تا آنچه را که می‌توانیم بر اساس یک بینش شفاف و ملی‌گرا ارائه دهیم؛ امروز نیز که در پارلمان حضوری نداریم مجبور هستیم به رغم وحشیگری رژیم و در سایه سرکوب‌های سیاسی آن از جمله انحلال انجمن‌ها، زندانی کردن رهبران سیاسی و تهدید و آواره کردن هزاران شهروند و نیز کشتن صدها شهروند دیگر، برخی اقدامات را انجام دهیم.

تصمیم بر تحریم انتخابات را در سایه اقدامات سرکوبگرانه رژیم انتخاب کردیم و در غیر این‌صورت، ما نمی‌خواهیم خارج از روند و صحنه سیاسی در بحرین باشیم.

بعد از تحریم، طبیعی است که ما برنامه مستمر خود را برای مقاومت در برابر این وضعیت دیکتاتوری و تلاش برای نجات ملت به طرق مختلف ادامه دهیم.. ما برنامه‌های مستمر خود را داریم که قبلا روی آنها کار می‌کردیم و هنوز هم داریم کار می‌کنیم و طرح‌ها و برنامه‌های موفقی نیز داریم که انشاالله در سال‌های آینده آنها را اعلام خواهیم کرد.

العالم: آیا می‌توان شاهد یک طرح سیاسی یکپارچه از سوی مخالفان سیاسی در بحرین بود؟

شیخ حسین الدیهی: امروز ما به عنوان نیروی ملی می‌کوشیم تا گام‌های‌مان را در مسیر اجرای طرح و برنامه یکپارچه کنیم تا بتوانیم تحت لوای رهبری شیخ عیسی قاسم و به یاری خدا، اقدامات عملی را صورت دهیم.

سنی و شیعه و اکثر مردم از سیاست‌ها و اقدامات رژیم خشمگینند

العالم:‌ رژیم حاکم بر کشور قانون انزوای سیاسی را در بدترین شکل آن اعمال کرد؛ در مقابل، امروز شما می‌توانید با تصمیم تحریم، حالتی از انزوای سیاسی را بر خاندان حاکم- که از حمایت آمریکا، انگلیس و سعودی برخوردار است- تحمیل کنید؟ افزون بر این، آیا موضوع عادی‌سازی منامه با رژیم موقت اسرائیل سوپاپ اطمینانی برای آل‌خلیفه محسوب می‌شود؟

شیخ حسین الدیهی: طبیعی است که رژیم می‌کوشد با منزوی کردن صد هزار نفر، در واقع همه مردم را منزوی کند، اما واقعیت آن است که خودش منزوی شده است، امروز سنی و شیعه و اکثر مردم از سیاست‌ها و اقدامات رژیم خشمگینند، لذا رژیم آل‌خلیفه چه بخواهد و چه نخواهد، منزوی است، این خشم مردمی را می‌توان در مواضع اقشار مختلف مشاهده کرد، لذا رژیم قبل از آنکه مخالفان را منزوی کند خودش را منزوی کرده است.

رژیم به اتباع خارجی تابعیت می دهد در حالی که از مخالفان سیاسی سلب تابعیت می کند

العالم: به‌ویژه بعد از عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ...

شیخ حسین الدیهی: دلایلی بسیاری وجود دارد که باعث شد مردم امروز با تصمیم بر تحریم انتخابات، رژیم را منزوی کنند که بارزترین دلیل، تبعیض است؛ سیاستی که رژیم آن را دنبال می‌کند و بین شهروندان سنی و شهروندان شیعه تفاوت قائل می‌شود؛ در این کشور همچنین میان فقیر و ثروتمند تبعیض اعمال می‌شود در واقع، در همه سطوح این تبعیض وجود دارد. همانطور که اشاره کردم کنترل بر ثروت ملی و مصادره تصمیم مردم به عنوان منبع قدرت وجود دارد. به اتباع خارجی تابعیت داده می‌شود در حالی‌که از مخالفان سیاسی سلب تابعیت می‌شود. امروز موضوع تابعیت در دایره توجهات تمام مردم چه شیعه و چه سنی قرار دارد و با موضوع سلب تابعیت به شدت مخالفت می‌کنند.

تمام این موارد در حالی است که نباید فراموش کنیم که فساد اداری و مالی محسوسی در بحرین وجود دارد که مردم به آن آگاه هستند؛ انباشت ثروت از یک سو و فقر گسترده از سوی دیگر به طوری که 47 درصد مردم از صندوق‌های خیریه کمک دریافت می کنند.

شرایط بد بهداشت و مسکن از دلایل تحریم انتخابات است

العالم: اما رژیم آمار دیگری نسبت به شمار فقرا اعلام کرده است؟

شیخ حسین الدیهی: طبیعی است که رژیم ارقامی را که وجهه‌اش را مخدوش کند، اعلام نمی کند و آن را مخفی یا جعل می کند، شرایط بد بهداشت و مسکن در بحرین از دلایل تحریم انتخابات است.

از رقص در ستادهای انتخاباتی تا پخش کردن غذا برای جمع کردن رای!

العالم: یعنی بدی اوضاع در تمام سطوح عامل تحریم انتخابات است؟!

شیخ حسین الدیهی: [انتخابات] در بحرین نمایش بسیار عجیبی است؛ اشخاصی نامزد شدند که اصلا از شخصیتهای مطرح سیاسی نیستند، و فعالیت سیاسی و تجربه آن را ندارند.

در یک ستاد انتخاباتی یکی می رقصد، دیگری هندی‌ها، خارجی‌ها و افرادی را که تابعیت دریافت کرده اند، با غذا تطمیع می کند و شخص دیگر که بیکار است، ترجیح می دهد به پارلمان بیاید تا چند دیناری کاسب شود.

موضوع دیگر تفاوت نامزدهای مجلس کویت یا مجلس بحرین است، در مجلس کویت درباره مسائل سیاسی و بازخواست دولت سخن می گویند اما در بحرین درباره اعطای مسکن، تعمیر فاضلاب و خدمات سخن گفته میشود، کارهایی که مسئولیت شوراهای شهری است، نه مجلس نمایندگان، آنها حتی از قوانین حرف نمی زنند.

رژیم بحرین اعتقادی به روند سیاسی ندارد

العالم: چه طرفی انتخابات در بحرین را به این سطح رساند؟

شیخ حسین الدیهی: رژیم نمی‌خواهد مجلس نمایندگان واقعی وجود داشته باشد، اصلا به پارلمان اهمیت نمی دهد، فقط دکوری می خواهد تا به دنیا نشان دهد در بحرین دموکراسی وجود دارد، البته دموکراسی جعلی و غیرواقعی، لذا این پارلمان، مسخره، ضعیف و صوری است و رژیم تنها به دنبال یک نمایش است.

العالم: در بحرین با گردش قلم پادشاه، همه چیز تغییر می کند، آیا ضروری است که یک مجلس شورا نیز تشکیل شود؟ آیا این مساله بر مشارکت مردم بحرین در انتخابات تاثیرگذار است؟

شیخ حسین الدیهی: این در واقع یک مجلس شورای صوری است، حتی در تدوین آیین نامه داخلی نیز علناً گفته شده که نمایندگان حق هیچ کاری را ندارند و در سطحی نیستید که آیین نامه داخلی را تدوین کنید یا به آن رای دهید، بلکه پادشاه می گوید چه زمان، کی و درباره چه موضوعی سخن بگویید.

کسانی که علیه اپوزیسیون شعار می دادند امروز خود از انزوا سیاسی شکایت دارند

العالم: این مساله نشان دهنده کارآمدی دلایلی است که شما برای تحریم انتخابات ذکر کردید، در این میان، «عبدالله الحویحی» دبیرکل تجمع ملی از تضعیف جریان‌های سیاسی وابسته به رژیم سخن می گوید، نظر شما در این زمینه چیست؟ وی اعتراف کرد که رسانه های رسمی با چراغ سبز رژیم، مخالفان را مقصر جلوه دادند، گویی حقانیت خواسته‌های سیاسی مخالفان و ضرورت حضور فراکسیون الوفاق در انتخابات را تایید کرد، الوفاق حدود 65 درصد در پارلمان حضور داشت اما در سال 2011 از آن خارج شد و استعفا داد!

شیخ حسین الدیهی: در گذشته عده‌ای علیه مخالفان شعار می‌دادند به ویژه علیه شیخ علی سلمان؛ اما همین اشخاص امروز از انزوایی كه رژيم بحرين بر آنها تحميل كرده شاکی هستند، به این دلیل که رژیم از آنها استفاده ابزاری کرد و وقتی کارش با آنها تمام شد، به آنان گفت که دیگر نیازی به آنها نیست و عروسک‌های دیگری برای انجام خواسته های رژیم استخدام خواهند شد؛ بنابراین چهره‌های جدیدی را به میدان آوردند.

العالم: با توجه به از بین رفتن مشروعیت سیاسی رژیم آل خلیفه به خاطر عادی سازی با رژیم صهیونیستی، آیا متحدان آل خلیفه می توانند از آن در برابر فشارهای سیاسی حمایت کنند؟

شیخ حسین الدیهی: به طور حتم خیر.

عادی سازی با اشغالگران چالشی بزرگ برای آل‌خلیفه است

العالم: امروز موساد در بحرین حضور دارد و این یک فاجعه است که توافقات امنیتی و هماهنگی در همه سطوح و جنبه های زندگی با رژیم صهیونیستی انجام می شود!

شیخ حسین الدیهی: رژیم با انجام عادی سازی مرتکب اشتباه بزرگ شد و خود را دچار چالش کرده است.

مردم بحرین از عادی سازی مبرا هستند

العالم : آیا این اشتباه سهوی بود یا برنامه‌ریزی شده؟

شیخ حسین الدیهی: هر چه باشد، حتی اگر عمدی بوده، اشتباه بزرگی است؛ رژیم عواقب عادی سازی را بررسی نکرد و معلوم نیست سرانجام این اشتباه چه خواهد بود، مردم بحرین از عادی سازی مبرا هستند. امروز در شبکه های اجتماعی خواندم که ممکن است یک تیم امنیتی اسرائیلی بر برگزاری انتخابات در بحرین نظارت داشته باشد.

احداث لانه بزرگ جاسوسی رژیم صهیونیستی در بحرین

العالم : این را بعید نمی دانید؟

شیخ حسین الدیهی: خیر؛ طرحی برای احداث سفارت اسرائیل در بحرین وجود دارد، این ساختمان یک لانه جاسوسی بزرگ در منطقه برای اسرائیل خواهد بود و تهدیدی برای بحرین و تمام منطقه محسوب می شود.

رژیم بحرین همه درهای خود را در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان یک حکومت و نه مردم باز کرده است و در زمان حاضر در تلاش است تا هیات هایی را برای مطالعه، امضای قراردادهای بهداشتی، مسکن و خدماتی و غیره به رژیم صهیونیستی اعزام کند، اینها نشان دهنده آن است که رژیم آل خلیفه در آغوش رژیم صهیونیستی افتاده اما در آینده پشیمان خواهد شد.

رعایت حقوق بشر و آزادی زندانیان؛ درخواست پاپ از مقامات بحرین

العالم: اجازه دهید به موضوع سفر اخیر پاپ به بحرین بپردازیم؛ جمعیت الوفاق آنچه را که پاپ خواسته بود سندی ملی برای تسامح، تعددگرایی، نفی تبعیض و حق حیات دانست، اما کمپین تبلیغاتی شما به عنوان معارضین در زمینه مبارزه با تبعیض و ظلم طایفه ای بر کمپین رژیم که هزاران دینار برای آن هزینه شده بود، پیروز شد؟

شیخ حسین الدیهی: رژیم طبق معمول همه میانجی‌گری‌هایی را که در سال‌های گذشته از سوی افراد، سازمان‌ها و کشورها ارائه شده بود، رد کرد که آخرین آن توصیه‌های پاپ در بحرین است. وی خواستار اجرای عملی مفاد قانون اساسی، نفی تبعیض، رعایت حق آزادی، توقف مجازات اعدام محکومان شد که الوفاق آن را از گفتگو خصوصی او با برخی مقامات دولتی بحرین افشا کرد. رژیم همه این صداها را می شنود که خواستار اصلاح و نجات بحرین از بحرانی هستند که سال هاست در آن گرفتار شده است، اما متاسفانه به نصایح پاپ یا اشخاص دیگر گوش فرا نمی دهد.

حضور پاپ در بحرین شکست دیپلماتیک برای رژیم بود

العالم: سفر پاپ به بحرین تاریخی بود، به نظر شما آیا مردم بحرین آن را به یاد خواهند آورد؟

شیخ حسین الدیهی: مردم بحرین مطمئناً آن را به خاطر خواهند داشت، اولاً رژیم می خواست این دیدار را همانطور که برنامه ریزی کرده بود، نشان دهد، اما تمام رسانه های بین المللی سفر پاپ را به شیوه خود منعکس کردند که باعث رنجش رژیم شد و آل خلیفه را مجبور کرد ساعت 12 نیمه شب، با انتشار بیانیه ای در پاسخ به خواسته پاپ، حمایت خود را از حقوق بشر اعلام کند.

العالم: به چه دلیل رژیم نیمه شب درباره اظهارات پاپ بیانیه صادر کرد؟

شیخ حسین الدیهی: این به معنای انزوایی است که رژیم به آن دچار شده است.

العالم: به نظر شما در چهار سال آینده چه چیزی در انتظار مردم اصیل بحرین است؟

شیخ حسین الدیهی: امروز ما با یک چالش بسیار بزرگ روبرو هستیم، با واقعیتی که اسفبار خواهد بود، با صحنه‌ای روبرو هستیم که اگر خود را از آن نجات ندهیم، همان بلا بر سر ما، فرزندان و آینده ما خواهد آمد. مشارکت در انتخابات آتی به معنای تایید سیاست‌های رژیم در سال‌های گذشته مانند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، فقیر شدن مردم بحرین و وضع قوانین ناعادلانه از سوی مردم خواهد بود که حقوق و آزادی ها را سلب کرده است. لذا در تحریم این انتخابات با ما باشید تا علیه خودمان و آینده فرزندانمان جنایت نکرده باشیم.

العالم: مردم بحرین در 12 نوامبر حرف خود را خواهند گفت، چه چیزی را شما پیشبینی می کنید؟

شیخ حسین الدیهی: تصور می‌کنم که ما شاهد موفقیت‌های بزرگی خواهیم بود، ارزیابی ها حاکی از عدم حضور مردم در این انتخابات است، زیرا رژیم هیچ برنامه و هدف واقعی برای داشتن یک مجلس واقعی ندارد، مردم آگاه بحرین این انتخابات را تحریم خواهند کرد و به خواست خدا پیروز خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها