استاندار یمنی: تحرکات اشغالگران آمریکایی بدقت زیر نظر است

استاندار یمنی: تحرکات اشغالگران آمریکایی بدقت زیر نظر است
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 11:57

یک سیاستمدار و استاندار یمنی با بیان اینکه آمریکا، انگلیس و عربستان در رأس توطئه علیه یمن قرار دارند، هشدار داد که تمام تحرکات «اشغالگران آمریکایی» در استان حضرموت (َشرق) بدقت زیر نظر است.

العالم - یمن

«لقمان باراس» استاندار استان حضرموت (منسوب دولت نجات ملی یمن) به آمریکا و «مزدوران آمریکا» در شرق کشورش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری یمن (سبأ)، باراس تأکید کرد که همه تحرکات آمریکایی در استان بدقت زیر نظر نیروهای ملی مخالف نیروهای بیگانه است.

به گفته باراس «مزدوران [نیروهای] متجاوز [سعودی-اماراتی] هر معامله‌ای با اشغالگران آمریکایی بکنند و تحت هر اسم یا توجیهی باشد، مسئولیت نقض حاکمیت ملی و هرگونه همدستی و توطئه برای اقدامات فرصت‌طلبانه، بر عهده اشغالگران آمریکایی در استان حضرموت است».

هشت روز پیش نیز منابع محلی خبر دادند که یک تیم نظامی آمریکایی وارد استان نفت‌خیز حضرموت یمن شده است. پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» گزارش داده بود، سفرهای متوالی آمریکایی‌ها به حضرموت در راستای تاراج هر چه بیشتر نفت و گاز یمن است و این سفرها روند افزایشی دارد.

باراس همچنین به سفر آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت، سفرهای مکرر «استفن واگن» سفیر آمریکا به استان حضرموت که تحرکاتی فراتر از مأموریت دیپلماتیک و اکنون در حد مأموریت اطلاعاتی و نظامی است، محکوم است. پاسخ به این تحرکات و نقض حاکمیت ملی یمن، پاسخی جمعی خواهد بود که فراتز از حد انتظار اشغالگران آمریکایی و آلت‌دست‌هایش است».

این مقام یمنی با بیان اینکه «سفر هیأت‌های اطلاعاتی آمریکایی به "مُکلّا" [مرکز استان نفتی شبوه] و دیدارهای مستمر با مزدوران متجاوزان [سعودی-اماراتی] و مزدوران استعمار،‌ لکه ننگی بر پیشانی مقامات [مکلا] است»‌ گفت، «ملت یمن باید دخالت‌های آمریکایی در استان حضرموت را که در تضاد با عرف و قوانین بین‌الملل است، بشدت رد کند». او از مردم کشورش خواست خطرات موجود و توطئه‌های کنونی را که علیه استان [نفت خیز] آنها طراحی می‌شود، درک کنند و بدانند که در رأس آن آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و سعودی‌ها هستند. «ملت یمن در کنار آزادگان حضرموت می‌ایستد تا همه توطئه‌ها و برنامه‌های استعماری را خنثی کند».



ارتش یمن به تازگی و پیش از آن بارها هشدار داده که به ائتلاف سعودی و ارباب آمریکایی آن اجازه نخواهد داد نفت یمن را تاراج کنند و هر کشتی که به بندرهای یمن برای چپاول نزدیک شود، منهدم خواهد شد.

ساعاتی پیش نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که نیروهای یمنی (وابسته به دولت نجات ملی در صنعاء) موفق شده‌اند یک کشتی نفتکش را از بند قنا (بیر علی) در ساحل استان شبوه دور کنند؛ کشتی‌ای که برای سرقت نفت یمن آمده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها