ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور برای پنجمین بار پیاپی

ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور برای پنجمین بار پیاپی
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 13:17

نتایج رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان در پنجمین جلسه پارلمان این کشور، دقایقی پیش از سوی رسانه‌های لبنانی منتشر شد.

العالم - لبنان

نتایج رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان در پنجمین جلسه پارلمان این کشور، دقایقی پیش از سوی رسانه‌های لبنانی منتشر شد.

به گزارش وبگاه العهد، با شمارش آرای اخذ شده از نمایندگان پارلمان لبنان مشخص شد که «میشل معوض» نامزد اصلی پست ریاست جمهوری اکثریت آرا را کسب نکرده‌اند.

در این رأی گیری میشل معوض گزینه اصلی ریاست جمهوری ۴۴ رأی بدست آورد. ۴۷ نماینده برگه سفید را به صندوق اخذ رأی انداختند. روی۷برگه اخذ رأی نیز عبارت «لبنان الجدید» نوشته شده بود. عصام خلیفه نیز ۶ رأی را به خود اختصاص داد و یک رأی هم باطله اعلام شد. زیاد حایک و زیاد بارود نیز در رأی گیری یک رأی داشتند.

در پی شکست مجدد پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید، نبیه بری رئیس پارلمان روز پنج شنبه هفته آینده را برای برگزاری نشست مجدد انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد.

پیش‌تر از این منابع لبنانی جلسه پارلمان این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید خبر داده بودند. نبیه بری رئیس پارلمان لبنان این جلسه را با حضور ۱۱۰ نماینده پارلمان آغاز کرد. در این جلسه پارلمان لبنان برای پنجمین بار درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان رأی گیری شد که البته همچون چهار بار گذشته نتیجه‌ای نداشت.

گفتنی است؛ در چهار جلسه قبلی پارلمان لبنان نیز گزینه معرفی شده برای ریاست جمهوری، نتوانسته بود اکثریت آرا را بدست آورد تا معرفی جانشین میشل عون به تأخیر بیفتد. این در حالی که مهلت ریاست جمهوری میشل عون رئیس جمهور فعلی لبنان تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد و عدم انتخاب رئیس جمهور جدید می‌تواند خلأ سیاسی در لبنان را تشدید نماید.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰، نابسامانی‌های سیاسی و اقتصادی متعددی را تجربه کرده است. دولت وقت لبنان پس از این انفجار، استعفا کرد و پس از آن نیز اداره امور این کشور بر عهده دولت پیشبرد امور نهاده شده است. بر این اساس در صورت ناکامی پارلمان در انتخاب رئیس جمهور جدید، خلأ سیاسی در این کشور تشدید شده و معضلات داخلی نیز افزایش می‌یابد.

پربیننده ترین خبرها