اعتصاب کارکنان مترو لندن زندگی پایتخت نشین‌ها را مختل کرد

اعتصاب کارکنان مترو لندن زندگی پایتخت نشین‌ها را مختل کرد
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 14:57

 ششمین اعتصاب ۲۴ ساعتع کارکنان متروی لندن در سال جاری میلادی، زندگی مردم پایتخت انگلیس را در روز پنجشنبه مختل کرد. 

العالم - اروپا

در این حرکت اعتراضی ۹ خط از ۱۱ خط مترو از کار افتاده و تردد در سایر خطوط با تاخیر همراه است. این درحالیست که بیش از یک هزار تن از اعضای بزرگترین اتحادیه شبکه ریلی انگلیس موسوم به اتحادیه حمل و نقل و دریانوردی راه آهن (RMT) در اعتراض به شرایط کاری خود دست از کار کشیده‌اند.

دبیرکل اتحادیه آقای میک لینچ می‌گوید کارکنان معترض از روی ناچاری اعتصاب کرده‌اند تا نارضایتی خود را به تصمیمات کارفرمایان منتقل کنند. وی هشدار داد که اعتراضات آن‌ها تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد یافت. لینچ با اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای جلوگیری از اعتصاب اخیر یادآور شد که بی نتیجه ماندن گفت‌وگوها باعث اتخاذ تصمیم برای برگزاری اعتصاب شده است.

آوریل گذشته حقوق کارکنان مترو لندن در چارچوب یک قرارداد چهارساله، ۸.۴ درصد افزایش یافت و قرار شد که دستمزد آن‌ها سالانه ۰.۲ درصد بالاتر از نرخ تورم پرداخت شود. اما گفته می‌شود که کارفرمایان برای جبران خسارت‌های سنگین ناشی از همه‌گیری کرونا، درصدد تعدیل ۱۰ درصد از کارکنان ایستگاه‌ها و تغییرات در حقوق بازنشستگی آنها هستند.

انتظار می‌رود که اخلال در خدمات مترو لندن تا فردا صبح (جمعه) ادامه یابد. شبکه متروی لندن، قدیمی‌ترین شبکه حمل و نقل زیرزمینی در جهان شمرده می شود که بهره‌برداری از نخستین خط سامانه متروی لندن، در دهم ژانویه سال ۱۸۶۳ میلادی آغاز شد و در حال حاضر یکی از شلوغ ترین متروهای جهان شمرده می شود. براساس آمارهای منتشر شده، در طول یک شبانه‌روز بیش از ۵ میلیون نفر از شبکه مترو لندن استفاده می‌کنند.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کارکنان بخش‌های عمومی انگلیس از اداره پست، وکلای دادگستری، راه‌آهن و مترو تا پرستاران و پزشکان در ماه‌های اخیر در اعتراض به وضعیت گرانی، شرایط کاری و دستمزدهای خود، دست از کار کشیده یا تهدید به اعتصاب کرده‌اند.

شرایط اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. نرخ تورم به ۱۰.۱ درصد رسیده که بالاترین حد در نزدیک به ۴۰ سال گذشته است. کشور به گفته رئیس بانک مرکزی انگلیس وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است و پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری تا سال ۲۰۲۵ تقریباً دو برابر خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها