اعتصاب سراسری پرستاران انگلیس کلید خورد

اعتصاب سراسری پرستاران انگلیس کلید خورد
يکشنبه 15 آبان 1401 - 16:12

بیش از ۳۰۰ هزار نفر از پرستاران انگلیسی در اقدامی تاریخی به اعتصاب سراسری بر سر ناکافی بودن دستمزد، رای مثبت دادند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش گاردین، اتحادیه پرستاران انگلیس (RCN) با اعلام نتیجه اولیه رای‌گیری بر سر برگزاری این اعتصاب افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار عضو این اتحادیه به اعتصاب سازمانی رای مثبت داده‌اند.

به گفته مقام‌های «آر ان سی»، اعتصاب سراسری پرستاران با هدف افزایش حقوق معادل ۵ درصد بیش از مقدار تورم صورت می‌گیرد. (دیلی میل: تورم حاضر در انگلیس ۱۲.۳ درصد است)

این درحالی است که دولت انگلیس افزایش پایه حقوق سالانه پرستاران را ۴ درصد تعیین کرده بود.

آر سی ان، هیچ گونه جزئیاتی رسمی از زمان و نوع این اعتصاب منتشر نکرده است اما به گفته منابع در صورت نهایی شدن نتیجه رای‌گیری‌ها، به احتمال زیاد اعتصاب‌ها پیش از کریسمس (۱۱ دی‌ماه) آغاز می‌شوند. این نخستین اعتصاب پرستاران از زمان تاسیس این اتحادیه (بیش از ۱۰۶ سال) خواهد بود.

مدیران سرویس سلامت ملی انگلیس (NHS) نسبت به تشدید بحران در بیمارستان‌های این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتظار می‌رود در وضعیت اعتصاب، ارائه خدمات به بیمارانی که در شرایط حاضر نیز با مشکلات بسیاری در سرویس دهی روبه‌رو هستند، لغو شده و یا با تاخیر مواجه شود.

در همین راستا،‌نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در پایان ماه‌ اوت (۹ شهریورماه)، هفت میلیون نفر در انگلستان در صف انتظار درمان بیمارستانی بودند.

گفتنی است، مطابق شیوه‌نامه‌های اتحادیه پرستاران، در شرایط اعتصاب ارائه خدماتی که جان بیماران به آن‌ها بستگی دارد از جمله مراقبت‌های ویژه و اورژانس، همچنان ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، رای‌گیری برای اعتصاب در میان سایر کارمندان «ان اچ اس» از جمله نیروهای خدمات نیز برگزار خواهد شد. اتحادیه پزشکان جوان نیز قرار است اوایل ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه) برای اعتصاب رای‌گیری کنند. همچنین اتحادیه مامایی انگلیس هفته آینده برای مشارکت در این اعتصاب رای می‌گیرد.

بنابر گزارش رویترز، از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه و اعمال تحریم‌های علیه نفت و گاز مسکو توسط اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی با تورمی فزاینده و بحران انرژی دست به گریبان هستند. تاجاییکه نرخ تورم در حوزه یورو هفته گذشته به ۱۰.۷ واحد رسید.

به گزارش ایرنا، گرانی و افزایش هزینه‌های زندگی که بخش وسیعی از آن به تحریم سوخت روسیه و افزایش بهای آن برمی‌گردد، موجی از اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها را در اروپا از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا و جمهوری چک به دنبال داشته‌ است.

روز گذشته نیز هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس در اعتراض به گرانی و بحران هزینه‌های زندگی در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زده و خواستار برگزاری انتخابات عمومی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها