شرایط دشوار نتانیاهو به رغم پیروزی در انتخابات

شرایط دشوار نتانیاهو به رغم پیروزی در انتخابات
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 16:54

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر احتمالی، تماس های خود را با فراکسیون های کنست صهیونیستی جهت تشکیل کابینه جدید در ابتدای ماه آینده، آغاز کرده است.

العالمتحلیل روز

البته در این میان، برخی معتقدند که کار نتانیاهو پس از به دست آوردن شصت و پنج کرسی در کنست جدید آسان است، اما واقعیت بسیار با این اعتقاد فرق دارد.

در این میان برخی رسانه‌های صهیونیستی از تماس‌ نتانیاهو با بنی گانتز برای انضمام به کابینه آتی خبر دادند که این مساله باعث شد تا گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش اعلام کند که در کابینه به ریاست نتانیاهو شرکت نخواهد کرد.

از سوی دیگر، نتانیاهو با مشکلی به نام سمطرتش و بن غفیر مواجه است که شرط ها و افکار خاص خود را دارند و به همین دلیل تعامل نتانیاهو با آنان بسیار دشوار است به ویژه درصورتیکه بخواهد وزارت امنیت داخلی را به بن غفیر و وزارت های دارایی یا جنگ را به سمطرتش واگذار کند؛ لذا بسیاری حتی در حزب لیکود معتقدند که این دو در آینده به چالشی برای نتانیاهو تبدیل خواهند شد.

البته برخی درباره امکان دخالت آمریکا برای متقاعد کردن مخالفان نتانیاهو به همکاری با وی سخن می گویند تا در کابینه جدید مانعی در مسیر استمرار عادی سازی رابطه میان رژیم های عربی و رژیم صهیونیستی که با نظارت واشنگتن انجام شده است، ایجاد نشود.

به همین دلیل بر خلاف پیش بینی عده ای، بنیامین نتانیاهو به رغم پیروزی در وضع خوبی قرار ندارد و با بحران هایی مواجه خواهد شد که کمتر از دوران نخست وزیری اش نخواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها