مخالفت اردنی ها با امضای 'توافقنامه آب' با رژیم صهیونیستی

مخالفت اردنی ها با امضای 'توافقنامه آب' با رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 19:58

ده ها تن از فعالان اردنی در اعتراض به امضای توافقنامه آب بین اردن و امارات و رژیم صهیونیستی در مقابل وزارت آب این کشور در امان پایتخت اردن تحصن کردند.

العالماردن

اردن، رژیم صهیونیستی و امارات روز گذشته یادداشت تفاهمی برای ادامه مطالعات احداث کارخانه شیرین سازی آب دریای مدیترانه در ازای احداث نیروگاه برق در اردن امضا کردند.

براساس توافق مزبور که گام نخست آن در نوامبر 2022 به امضای کلیه طرف‌ها رسید یک مزرعه خورشیدی تا سال 2026 در خاک اردن احداث خواهد شد که به تامین برق سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. رژیم صهیونیستی نیز در ازای تامین برق خود از طریق نیروگاه مزبور، با احداث تاسیسات تصفیه آب اردن در ساحل سرزمین‌های اشغالی مشرف به مدیترانه موافقت می‌کند.

امضای توافقنامه توسط محمد النجار وزیر آب اردن، خشم مخالفان اردنی را برانگیخت و باعث شد مقابل وزارت آب اردن تحصن کنند.

کاربران شبکه های اجتماعی ویدئویی از ژولیت عواد بازیگر و کارگردان اردنی را منتشر کردند که هنگام تحصن در مقابل وزارت آب اردن در اعتراض به امضای توافقنامه به شدت گریه می کرد.

وی گفت: ای کاش همه مردم اردن در این تحصن شرکت می کردند، این مساله مربوط به کشور ما و فرزندانمان است به این دلیل که آب در دست دشمن ما خواهد بود و هر وقت بخواهد آن را به ما می دهد و هر وقت بخواهد آن را قطع می کند.

پربیننده ترین خبرها