سفر فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به بحرین

سفر فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به بحرین
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 21:57

ارتش رژیم موقت صهیونیستی خبر داد که هفته جاری فرمانده ستاد کل نیروی هوایی این رژیم به بحرین سفر کرده بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم موقت صهیونیستی امروز پنجشنبه خبر داد که «ایال گرینبویم» (Eyal Greenboim) فرمانده ستاد کل نیروی هوایی این رژیم به بحرین سفر کرده بوده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از ارتش صهیونیستی خبر داد، این فرمانده اسرائیلی هفته جاری در نشست فرماندهان نیروی هوایی بحرین شرکت کرده بود.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی درباره دیدارهایی که گرینبویم با مسئولان رژیم آل خلیفه داشته است، اظهارنظری نداشته است.

در بیانیه ارتش صهیونیستی آمده است: این سفر در چارچوب تقویت روابط و همکاری ارتش اسرائیل با ارتشهای منطقه و در صدر آن ستاد مرکزی آمریکاست. این در حالی است که مسئولان بحرینی واکنشی به این خبر نداشته‌اند.

در همین ارتباط، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه سابق و مشاور فعلی پادشاه بحرین در امور دیپلماسی پانزدهم آبان ماه جاری گفت که منامه به روابط خود با رژیم اشغالگر قدس در دوره نخست‌وزیری احتمالی بنیامین نتانیاهو که حزبش برنده انتخابات اخیر بود، ادامه می‌دهد.

آل خلیفه مدعی شد که پیروزی نتانیاهو موضوع طبیعی و پیش‌بینی شده بود و بحرین به توافقاتی که تاکنون با رژیم تل آویو امضاء کرده در دوره نتانیاهو نیز پایبند خواهد ماند و شراکت خود با این رژیم را ادامه خواهد داد.

مشاور پادشاه بحرین افزود: «ما با اسرائیل توافق کرده‌ایم که جزوی از توافقات ابراهیم است و به این توافق پایبند هستیم و امیدواریم که در همین مسیر ادامه یابد و شراکت خود را گسترده‌تر کنیم».

خالد بن حمد آل خلیفه تأکید کرد: «تمایل داریم تا روابطمان مثال‌زدنی باشد و در برابر همه تهدیدات با یکدیگر مقابله کرده و موفق شویم».

بحرین پس از امضای توافق سازش در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با سرعت بیشتری در مقایسه با دیگر کشورهای سازشگر به سمت توسعه روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی قدم برداشته است. به طوریکه مقامات منامه از ساخت یک محله یهودی‌نشین جدید در این شهر خبر می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها