سناتور بلژیکی: زلنسکی بازیچه دست آمریکاست

سناتور بلژیکی: زلنسکی بازیچه دست آمریکاست
جمعه 20 آبان 1401 - 00:51

یک سناتور بلژیکی با بیان اینکه رئیس جمهور اوکراین، عروسک آمریکایی است، تأکید کرد که اتحادیه اروپا نباید از واشنگتن دنباله‌روی کند.

العالم-اروپا

«آلن دستژه» سناتور بلژیکی امروز پنجشنبه گفت که اروپا دیگر نمی‌تواند دنباله‌رو آمریکا باشد؛ زیرا این کشور، ترویج کننده جنگ است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دستژه گزارش داد، برای منافع اروپا و اروپاییها، «باید روش افراطی زلنسکی را کنار بگذاریم و بر سر تقسیم اوکراین و لغو تحریمها توافق کنیم. این راه نجات در این مرحله است».

وی با بیان اینکه راهکار دیلپماتیک از افزایش درگیری که کاخ سفید مشوّق آن است، بهتر است، تصریح کرد: نباید به این رئیس جمهور (زلنسکی) به عنوان یک فرد شایسته نگاه کرد، بلکه وی یک عروسک آمریکایی است که سودای زورگویی دارد و ما را به سمت جنگ می‌کشاند.

این سناتور بلژیک با تأکید بر اینکه اروپا باید در سیاستهای خود در قبال روسیه و اوکراین، بازنگری کند، زلنسکی را یک فرد توطئه‌گر دانست و گفت که تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط به خود اروپا ضرر می‌زند و آمریکا از آن استفاده می‌کند.

در همین ارتباط، با وجود درخواست‌های مکرر مقامات اوکراین از کشورهای غربی با ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی جهت نبرد با روسیه، دولت جدید ایتالیا اما فعلا کمک نظامی جدید به کی‌یف را رد کرد.

«گوئیدو کروسِتو» وزیر دفاع ایتالیا امروز (پنجشنبه) گفت با اینکه اقدامات جدید برای حمایت نظامی بیشتر از اوکراین را رد نمی‌کنیم ولی این گزینه‌ها فعلا روی میز نیستند.

کروستو همچنین گفت که در نشست با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در رم، بر تعهد ایتالیا به ناتو و حمایت آن از کی‌یف تاکید خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر در هفته جاری، یک مقام ائتلاف حاکم ایتالیا گفته بود که دولت در حال آماده‌سازی بسته جدیدی از تسلیحات شامل سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین است.

اظهارات ضدونقیض مقامات ایتالیایی درباره کمک نظامی به اوکراین در حالی است که سه روز قبل ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور در رم راهپیمایی کرده و از دولت تازه قدرت گرفته ایتالیا خواستند ارسال سلاح را به اوکراین متوقف کند.

ایتالیا از اعضای ناتو از آغاز جنگ از اوکراین حمایت کرده سلاح‌هایی را در اختیار این کشور گذاشته است. «جورجیا ملونی» نخست وزیر جدید دست راستی ایتالیا نیز گفته است که در این سیاست تغییری ایجاد نخواهد شد و انتظار می‌رود که رم به زودی تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها