زلال قرآن (1632)؛

برای رسیدن به مرتبه عباد صالح خداوند چه شرایطی لازم است؟ 

برای رسیدن به مرتبه عباد صالح خداوند چه شرایطی لازم است؟ 
جمعه 20 آبان 1401 - 08:36

با تامل در قرآن کریم، در این مطلب پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که برای رسیدن به مرتبه عباد صالح خداوند چه شرایطی لازم است؟ 

العالم ـ زلال قرآن
قرار گرفتن در زمره مخاطبان آیات زیر:
1 - آیات 22 تا 29 سوره مبارکه معارج:
« إِلَّا الْمُصَلِّينَ .الَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ .وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ . لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ .وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ .وَالَّذِينَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ .إِنَّ عَذَابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ .وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ»
ترجمه: (مگر نمازگزاران حقیقی. آنان که دایم در نماز (و طاعت الهی) عمرمی گذرانند و آنان که در مال و دارایی خود حقّی معیّن و معلوم گردانند. تا به فقیران سائل و فقیران آبرومند محروم برسانند. و آنان که روز قیامت و جزا را تصدیق کنند. و آنان که از قهر و عذاب خدای خویش سخت ترسانند. که از عذاب خدا هیچ کس ایمن نتواند بود. و آنان که اندام خود را (از شهوت رانی) نگاه می ‌دارند).
2 - آیات 32 تا35 سوره مبارکه معارج:
« وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ .وَالَّذِينَ هُمْ بِشَهَادَاتِهِمْ قَائِمُونَ .وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ .أُولَـٰئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُكْرَمُونَ»
ترجمه: (و آنان که امانت و عهد و پیمانشان را رعایت کنند. و آنان که برای گواهی به حق قیام کنند. و آنان که نماز خود را (به وقت و شرایط و حضور قلب) محافظت کنند. آنان در باغها (ی بهشت ابد) با عزّت و احترام متنعّمند).
انسان را به مرتبه عباد صالح می رساند، و کسی که به این توفیقات نائل گردد، این زمینه را در وجود خویش ایجاد می کند که دائماً به عبادت خالصانه و خاضعانه و عبودیت صادقانه و خاشعانه پروردگار خویش بپردازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها