زلال قرآن (1623)؛

شرط رسیدن به مقصد کمال حقیقی انسان چیست؟

شرط رسیدن به مقصد کمال حقیقی انسان چیست؟
چهارشنبه 18 آبان 1401 - 08:44

عبادت خالصانه و عبودیت خاشعانه انسان را به مقصد کمال می رساند.

العالم ـ زلال قرآن

وصول به مقصد کمال محقق نمی شود مگر از راه عبادت خالصانه و عبودیت صادقانه و خاشعانه، پس واجب ترین و لازم ترین موضوع زندگی انسان این است که مراتب عبادت و بندگی و اطاعت و فرمانبرداری از خداوند عزّوجل را به احسن وجه انجام دهد و با تمام وجود بکوشد به وظائف عبادی خود آنگونه که لایق ساحت مقدس خداوند سبحان و مورد رضای اواست عمل نماید، تا با استقرار در صراط مستقیم الهی به سعادت موعود خود برسد ان شاءَالله.
لذا هر انسانی در بدو امر موظف است خود را مخاطب بخش دوم آیه 40 سوره مبارکه یوسف:
«...إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّـهِ أَمَرَأَلَّا تَعْبُدُواإِلَّا إِيَّاهُ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَالنَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ»
ترجمه: (... تنها حکمفرمای عالم وجود خداست، امر فرموده که جزآن ذات پاک یکتا کسی را نپرستید، این توحید آیین محکم است لیکن اکثر مردم بر این حقیقت آگه نیستند).
و امر عبادت و عبودیت حضرت حق سبحانه و تعالی را واجب ترین تکلیف خود بداند با ابراز ذلت و مسکنت روی به جانب خداوند علیّ عظیم بیاورد و با تمام وجود تلاش کند با انصراف از ماسوی الله تمام فکر و ذهن خویش را به حق تعالی معطوف و متوجه نموده و همه نیات و گفتار و اعمال خویش را در راستای رضا و رضوان الهی سامان دهد تا ان شاءَالله به خیر و سعادت حقیقی دنیا و آخرت نائل گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها